mn 1e aquarium met zelfgemaakte inrichting


teuthor

Active member
Lid geworden
28 juni 2016
Berichten
35
Leeftijd
48
Locatie
hilversum
mn 1e projekt...bedoeld om is wat te proberen.

gemaakt van piepschuim isolatieplaten,tegelvoeg en epoxy...als iemand iets wil weten....just ask
2017-07-22 11.40.45.jpg
2017-07-22 11.41.04.jpg
 
idd het is een stuk van een wrak....het begon eigenlijk iets anders,maar het ging vanzelf deze kant op
 
Hee apart en bijzonder.
Enkel de cocosnoot snap ik niet helemaal, hij lijkt trouwens wel een beetje op pac-man :D
 
Dat is eens wat anders!! Ik ben alvast geïntrigeerd!
Hoe groot is je bak juist? Komen er ook planten is?

Ik reageerde net in je andere topic, ik zie de sunsun nu naast je bak staan en denk effectief dat het beter is om die wat lager te plaatsen, meestal wordt dit in de kast of op de grond geplaatst eigenlijk.

Al een idee welke vissen je wilt gaan houden?
 
Enkel de cocosnoot snap ik niet helemaal, hij lijkt trouwens wel een beetje op pac-man :D

Ik snap die ook niet helemaal maar vind het wel grappig eigenlijk! En inderdaad: net pac-man, heeft zelfs oogjes precies :D
 
grappig lijkt wel iets wat je zo nu en dan op de bodem van zee of meer ziet liggen
die cocosnoot is een storend element nog maar straks wat begroeid met een mos of ander plantje heeft het wel weer wat:D
 
Hoe kom je hier in godsnaam op wel heel fascinerend moet ik zeggen en ik ga dit zeker en vast volgen,laat de foto's van de werkzaamheden maar komen.:thumbs:
 
Heel bijzonder is het zeker, ben benieuwd wat je ervan gaat maken!
 
als eerst bedankt voor alle respons...word erg gewaardeerd....hoe kom ik erop?? geen idee ik ben gewoon redelijk creatief en waar de meeste 1 specifiek ding hebben bijv schilderen of beeldhouwen...is het bij mij steeds iets anders...maak ook wel muurschilderingen bijv...in dit geval zat ik naar tanked te kijken en na een paar afleveringen had ik zoiets van dat kan ik ook wel...en dus begon ik eraan...zal de fotos van hoe het ontstond ook wel even opzoeken en plaatsen...het is eerlijk gezegd allemaal belachelijk simpel...iedereen kan het daar ben ik echt van overtuigd. zoals een oom van mij wel is zei: in tijden van armoede worden de handigste mensen geboren!! en zo is het ook...ik heb een kleine beurs en daardoor kan ik niet zomaar alles kopen en is mijn 1e optie altijd...hoe maak ik dit zelf??. lang leve het internet want wat er ook op de markt komt er is altijd wel een of andere redneck die het zelf in zn schuur bouwt. zo wil ik zelf ook gaan moonshinen maar goed das een ander forum. die kokosnoot whahaha wat een reacties zeg...wauw!! zouden jullie is willen uitleggen wat precies het bezwaar is? zoals flipper34 terecht zegt...zou van een boom in zee kunnen vallen of van een boot die ze vervoert verzin maar iets zou ik zeggen...dus op zich is dat vrij plausibel...uiteraard is dit niet zomaar een wrak maar een heus piratenschip en die liggen vaak in tropisch water toch? en als je het daar niet mee eens bent word je bij deze uitgenodigd op de koffie om het aan mn neefje van 9 uit te leggen...veel suc6!! die kokosnoot is ook wel een beetje een inside joke...kennen jullie ovide nog?? (kijk uit malloot...een kokosnoot) onder onze vrienden is dat een dingetje zeg maar...ga blowen en het word vanzelf grappig. hij heeft ook een functie...ik heb met kit alles vastgeplakt vanwege het drijfvermogen en zo kon ik het mooi op zn plek houden...daarbij had ik het idee dat een toekomstige bewoner er een mooie schuilplek aan kon hebben...soort grot. zeker als er beplanting om heen staat en hij wat begroeid raakt verdwijnt hij in het geheel. nu zie je een lege bak en bam die kokosnoot. op de bodem komen ook nog scherven die als een soort stut moeten gaan werken om te voorkomen dat het vlak word. was ook op zoek naar goedkope opties voor mn inrichting...deze komen uit de supermarkt gewoon. mijn hele bodem zand,grind en substraat heb ik van een dierenwinkel die er mee stopte...kost mss 20,- bij elkaar...filter ook cheap met een aanbieding ergens op internet...bak goedkoop 2e hands gekocht...beestjes word het duurst denk ik heb even overwogen om een nederlandse bak te maken...dan kun je ze gewoon vangen..kost niks. ik hou me ook niet aan regels verder...afrikaans,amerikaans het boeit me niet...als het kan...f*ck it...gezondheid van de vis staat voorop natuurlijk ga niks laten lijden omdat ik het cool vind. daarbij heeft de rifwachter hier in hilversum ook wel goed advies geloof ik. ik zoek op internet alles op en ga daar dan bevestiging zoeken...als het overeen komt dan zit je wel aardig goed denk ik. iemand vroeg komen er planten in...jazeker maar welke weet ik nog niet precies ben aan het rondneuzen nog en hetzelfde geld voor de beestjes. ik ben verhuist sinds een paar weken en hiervoor werd de bak veel te warm in de zomer vanwege mn ongunstige woning. eigenlijk was het 1e plan om de bak half te vullen...waar je nu de blauwe muur ziet door de achterwand daar stond eigenlijk een drijvende rots waarop ik vampierkrabben wilde plaatsen en dan in het water garnalen en iets van een visje. die rots heb ik helaas in een vlaag van verstandsverbijstering weggegooid dus das geen optie meer. ik heb als kans hebbers wel een lijstje in ontwikkeling...tetra welke precies weet ik nog niet...normani (lampenoogje)...zat te denken aan een koppel dwerggoerami maar neig nu meer naar antennebaarsjes...het meeste wat ik echt leuk vind past niet in deze bak..ben ook echt wel van plan om een veel grotere bak te maken en dan echt helemaal zelf. deze bak is net geen 300ltr...108x42x48!! waar ik eerder woonde was dit de max nu kan ik wel een bak van 3m kwijt....terwijl ik aan het schrijven ben ontdek ik dat ik mn pomp wel heb uitgezet...maar niet de slang van de pomp heb gehaald...en aangezien de andere bak op de grond staat...heb ik nu een kleine 100ltr water op de vloer van mn woning....ai tog wel wennen aan dat water haha met terrariums heb je dit probleem niet...op af en toe een losse spin of slang na dan. als er nog vragen zijn hoor ik het wel of mss suggesties ook welkom natuurlijk...ga ff mn badpak aan doen....latersss
 
Nou wat een tekst,zal vast een goed verhaal zijn maar zolang kan ik mijn aandacht er niet bijhouden! ;)

Aparte inrichting en knap gedaan!
Heb je wat met oorlogstuig? zie ook een paar hulzen op een plankje staan.
 
Lastig lezen zo'n lange lap tekst. Wat enters hier en daar zouden op zich wel fijner zijn geweest. Maar plan is duidelijk! Denk idd ook wel dat die kokosnoot beetje wegvalt en zal hopelijk een mooie schuilplaats bieden! Succes verder en ja, met die slang op een extern filter.. Is me hier ook al eens gelukt :oops:
 
Hier en daar wat enters en af en toe een zin opnieuw beginnen zou al veel beter gaan om te lezen dat klopt want had het toch ook vrij lastig maar ik heb vol gehouden en heb alles kunnen lezen,wel jammer dat je die rots hebt weg gegooid want daar kon je mss wel iets mee doen en voor de rest blijf ik het volgen tot aan de Finish.:thumbs:
 
als eerst bedankt voor alle respons...word erg gewaardeerd....hoe kom ik erop?? geen idee ik ben gewoon redelijk creatief en waar de meeste 1 specifiek ding hebben bijv schilderen of beeldhouwen...is het bij mij steeds iets anders...maak ook wel muurschilderingen bijv...in dit geval zat ik naar tanked te kijken en na een paar afleveringen had ik zoiets van dat kan ik ook wel...en dus begon ik eraan...zal de fotos van hoe het ontstond ook wel even opzoeken en plaatsen...het is eerlijk gezegd allemaal belachelijk simpel...iedereen kan het daar ben ik echt van overtuigd. zoals een oom van mij wel is zei: in tijden van armoede worden de handigste mensen geboren!! en zo is het ook...ik heb een kleine beurs en daardoor kan ik niet zomaar alles kopen en is mijn 1e optie altijd...hoe maak ik dit zelf??. lang leve het internet want wat er ook op de markt komt er is altijd wel een of andere redneck die het zelf in zn schuur bouwt. zo wil ik zelf ook gaan moonshinen maar goed das een ander forum. die kokosnoot whahaha wat een reacties zeg...wauw!! zouden jullie is willen uitleggen wat precies het bezwaar is? zoals flipper34 terecht zegt...zou van een boom in zee kunnen vallen of van een boot die ze vervoert verzin maar iets zou ik zeggen...dus op zich is dat vrij plausibel...uiteraard is dit niet zomaar een wrak maar een heus piratenschip en die liggen vaak in tropisch water toch? en als je het daar niet mee eens bent word je bij deze uitgenodigd op de koffie om het aan mn neefje van 9 uit te leggen...veel suc6!! die kokosnoot is ook wel een beetje een inside joke...kennen jullie ovide nog?? (kijk uit malloot...een kokosnoot) onder onze vrienden is dat een dingetje zeg maar...ga blowen en het word vanzelf grappig. hij heeft ook een functie...ik heb met kit alles vastgeplakt vanwege het drijfvermogen en zo kon ik het mooi op zn plek houden...daarbij had ik het idee dat een toekomstige bewoner er een mooie schuilplek aan kon hebben...soort grot. zeker als er beplanting om heen staat en hij wat begroeid raakt verdwijnt hij in het geheel. nu zie je een lege bak en bam die kokosnoot. op de bodem komen ook nog scherven die als een soort stut moeten gaan werken om te voorkomen dat het vlak word. was ook op zoek naar goedkope opties voor mn inrichting...deze komen uit de supermarkt gewoon. mijn hele bodem zand,grind en substraat heb ik van een dierenwinkel die er mee stopte...kost mss 20,- bij elkaar...filter ook cheap met een aanbieding ergens op internet...bak goedkoop 2e hands gekocht...beestjes word het duurst denk ik heb even overwogen om een nederlandse bak te maken...dan kun je ze gewoon vangen..kost niks. ik hou me ook niet aan regels verder...afrikaans,amerikaans het boeit me niet...als het kan...f*ck it...gezondheid van de vis staat voorop natuurlijk ga niks laten lijden omdat ik het cool vind. daarbij heeft de rifwachter hier in hilversum ook wel goed advies geloof ik. ik zoek op internet alles op en ga daar dan bevestiging zoeken...als het overeen komt dan zit je wel aardig goed denk ik. iemand vroeg komen er planten in...jazeker maar welke weet ik nog niet precies ben aan het rondneuzen nog en hetzelfde geld voor de beestjes. ik ben verhuist sinds een paar weken en hiervoor werd de bak veel te warm in de zomer vanwege mn ongunstige woning. eigenlijk was het 1e plan om de bak half te vullen...waar je nu de blauwe muur ziet door de achterwand daar stond eigenlijk een drijvende rots waarop ik vampierkrabben wilde plaatsen en dan in het water garnalen en iets van een visje. die rots heb ik helaas in een vlaag van verstandsverbijstering weggegooid dus das geen optie meer. ik heb als kans hebbers wel een lijstje in ontwikkeling...tetra welke precies weet ik nog niet...normani (lampenoogje)...zat te denken aan een koppel dwerggoerami maar neig nu meer naar antennebaarsjes...het meeste wat ik echt leuk vind past niet in deze bak..ben ook echt wel van plan om een veel grotere bak te maken en dan echt helemaal zelf. deze bak is net geen 300ltr...108x42x48!! waar ik eerder woonde was dit de max nu kan ik wel een bak van 3m kwijt....terwijl ik aan het schrijven ben ontdek ik dat ik mn pomp wel heb uitgezet...maar niet de slang van de pomp heb gehaald...en aangezien de andere bak op de grond staat...heb ik nu een kleine 100ltr water op de vloer van mn woning....ai tog wel wennen aan dat water haha met terrariums heb je dit probleem niet...op af en toe een losse spin of slang na dan. als er nog vragen zijn hoor ik het wel of mss suggesties ook welkom natuurlijk...ga ff mn badpak aan doen....latersss

Mooi voorbeeld van hoe het belang van interpunctie en alinea's onderschat wordt.

:stars::stars:


Zal wel interessant zijn hoor maar zelfs zonder dyslexie is dit onleesbaar.
Af en toe eens een spatie, een puntje of een kleine adempauze inlassen kan helpen om een leesbare tekst te posten...

:sorry:
 
Ik geloof dat dit wel veel beter zal lezen voor iedereen en ook voor de topic starter.
Heb gewoon zijn verhaal wat aangepast met leestekens en Zinnen die opnieuw horen te beginnen.
************************************************************************************************************************************************************************************************************

Als eerst bedankt voor alle respons...word erg gewaardeerd....hoe kom ik erop?? Geen idee ik ben gewoon redelijk creatief en waar de meeste 1 specifiek ding hebben bijv schilderen of beeldhouwen...is het bij mij steeds iets anders...maak ook wel muurschilderingen bijv..

In dit geval zat ik naar tanked te kijken en na een paar afleveringen had ik zoiets van dat kan ik ook wel...en dus begon ik eraan,zal de foto’s van hoe het ontstond ook wel even opzoeken en plaatsen,het is eerlijk gezegd allemaal belachelijk simpe,.iedereen kan het daar ben ik echt van overtuigd.

Zoals een oom van mij wel eens zei: in tijden van armoede worden de handigste mensen geboren!! en zo is het ook...

Ik heb een kleine beurs en daardoor kan ik niet zomaar alles kopen en is mijn 1e optie altijd...hoe maak ik dit zelf??

Lang leve het internet want wat er ook op de markt komt er is altijd wel een of andere redneck die het zelf in z’n schuur bouwt. zo wil ik zelf ook gaan moonshinen maar goed das een ander forum.

Die kokosnoot whahaha wat een reacties zeg...wauw!! zouden jullie is willen uitleggen wat precies het bezwaar is? Zoals flipper34 terecht zegt...zou van een boom in zee kunnen vallen of van een boot die ze vervoert verzin maar iets zou ik zeggen.

Dus op zich is dat vrij plausibel...uiteraard is dit niet zomaar een wrak maar een heus piratenschip en die liggen vaak in tropisch water toch? En als je het daar niet mee eens bent word je bij deze uitgenodigd op de koffie om het aan m’n neefje van 9 uit te leggen...veel suc6!!

Die kokosnoot is ook wel een beetje een inside joke...kennen jullie ovide nog?? (kijk uit malloot...een kokosnoot) onder onze vrienden is dat een dingetje zeg maar...ga blowen en het word vanzelf grappig. hij heeft ook een functie.

Ik heb met kit alles vastgeplakt vanwege het drijfvermogen en zo kon ik het mooi op z’n plek houden,daarbij had ik het idee dat een toekomstige bewoner er een mooie schuilplek aan kon hebben,soort grot. zeker als er beplanting om heen staat en hij wat begroeid raakt verdwijnt hij in het geheel.

Nu zie je een lege bak en bam die kokosnoot.

Op de bodem komen ook nog scherven die als een soort stut moeten gaan werken om te voorkomen dat het vlak word. Was ook op zoek naar goedkope opties voor m’n inrichting,deze komen uit de supermarkt gewoon.

Mijn hele bodem zand,grind en substraat heb ik van een dierenwinkel die er mee stopte...kost mss €20,- bij elkaar...filter ook cheap met een aanbieding ergens op internet...bak goedkoop 2e hands gekocht...beestjes word het duurst denk ik.

Heb even overwogen om een Nederlandse bak te maken,dan kun je ze gewoon vangen,kost niks. ik hou me ook niet aan regels verder.

Afrikaans,Amerikaans het boeit me niet...als het kan...f*ck it...gezondheid van de vis staat voorop natuurlijk ga niks laten lijden omdat ik het cool vind. daarbij heeft de Rifwachter hier in Hilversum ook wel goed advies geloof ik.

Ik zoek op internet alles op en ga daar dan bevestiging zoeken,als het overeen komt dan zit je wel aardig goed denk ik.

Iemand vroeg komen er planten in? Jazeker maar welke weet ik nog niet precies ben aan het rondneuzen nog en hetzelfde geld voor de beestjes. ik ben verhuist sinds een paar weken en hiervoor werd de bak veel te warm in de zomer vanwege m’n ongunstige woning.

Eigenlijk was het 1e plan om de bak half te vullen,waar je nu de blauwe muur ziet door de achterwand daar stond eigenlijk een drijvende rots waarop ik vampierkrabben wilde plaatsen en dan in het water garnalen en iets van een visje. Die rots heb ik helaas in een vlaag van verstandsverbijstering weggegooid dus das geen optie meer. Ik heb als kans hebbers wel een lijstje in ontwikkeling.

Tetra welke precies weet ik nog niet.Normani (lampenoogje)...zat te denken aan een koppel dwerggoerami maar neig nu meer naar antennebaarsjes.Het meeste wat ik echt leuk vind past niet in deze bak..ben ook echt wel van plan om een veel grotere bak te maken en dan echt helemaal zelf.

Deze bak is net geen 300ltr...108x42x48!! Waar ik eerder woonde was dit de max nu kan ik wel een bak van 3m kwijt.

Terwijl ik aan het schrijven ben ontdek ik dat ik m’n pomp wel heb uitgezet maar niet de slang van de pomp heb gehaald en aangezien de andere bak op de grond staat,heb ik nu een kleine 100ltr water op de vloer van m’n woning.

Ai toch wel wennen aan dat water haha, met terrariums heb je dit probleem niet,op af en toe een losse spin of slang na dan. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel of mss suggesties ook welkom natuurlijk.

Ga ff mn badpak aan doen....latersss
 
aha...les geleerd...kan praten als een uzi...mijn excuses

in mijn enthousiasme groeide mijn bericht sneller dan ik door had


daarbij kijk ik via mn tv en dan is het niet klein of onleesbaar...jullie wss op ipads etc
 
Gaaf gemaakt hoor!!

Het verhaal is nu een stuk beter te lezen, Johnny::thumbs::thumbs:
daarbij kijk ik via mn tv en dan is het niet klein of onleesbaar...jullie wss op ipads etc
Je kunt het wel lezen, maar je raakt bijv. de regel kwijt waar je bent, zo'n lap tekt lezen wat helemaal aan elkaar staat leest niet echt fijn, en is erg saait;)
 
Gaaf gemaakt hoor!!

Het verhaal is nu een stuk beter te lezen, Johnny::thumbs::thumbs:

Je kunt het wel lezen, maar je raakt bijv. de regel kwijt waar je bent, zo'n lap tekt lezen wat helemaal aan elkaar staat leest niet echt fijn, en is erg saait;)



al doende leert men.....ik woon alleen en mn vrienden zijn op vakantie....er komen woorden uit mn oren whahaha
 
22 juni bak.jpg
op 22-06-2016 de bak opgehaald



begin.jpg
het 1e ontwerp...halverwege ontdekte ik dus vampierkrabben en veranderde mijn plan


piep rots.jpg
de krabben rots


piep raam.jpg


piep set up.jpg
de hele set up uitgesneden uit piepschuim en daarna ff licht een open vlam eroverheen om het glad te krijgen

6 juli voeg.jpg
6 juli de 1e x met voegmiddel

voeg.jpg


10 juli 2e x voeg.jpg
10 juli de 2e x...en met donker grijs nu....eerst licht dan donker...kun je elke x goed zien waar je blijft en of je alles raakt.

set up.jpg
alles ff geschilderd

4 augustus set up klaar.jpg
klaar op 7 augustus ongeveer...alles in de epoxy (2 of 3x...weet niet meer precies)

28 juli rots geschilderd.jpg
de krabben rots...in het midden kwam dan cocosgrond ofzo...de rand gevuld met water..en vanaf iets onder die rand het water niveau...hij zou op de bodem staan op cocosnootscherven zodat garnalen eronder konden wonen.

2016-07-31 15.29.13.jpg
onderkant rots...bovenop stonden ook nog cocosnoten...als hutjes voor de krabben....is meteen het grote cocosnoot mysterie een beetje opgelost hahaha
 
Mooi bakje van 60cm wat je gescoord hebt,waarschijnlijk op MP ?:c
Ik zie dat je een gedreven kunstenaar bent in het prepareren van het piepschuim (isimo).:petjeaf:
Persoonlijk vind ik de bak toch te druk want er schiet nauwelijks vrije ruimte over maar dat kan mss nog veranderen en het is natuurlijk jouw keuze.;)
Zolang jij tevreden bent zijn wij dat immers ook.:thumbs:
 
Mooi bakje van 60cm wat je gescoord hebt,waarschijnlijk op MP ?:c
Ik zie dat je een gedreven kunstenaar bent in het prepareren van het piepschuim (isimo).:petjeaf:
Persoonlijk vind ik de bak toch te druk want er schiet nauwelijks vrije ruimte over maar dat kan mss nog veranderen en het is natuurlijk jouw keuze.;)
Zolang jij tevreden bent zijn wij dat immers ook.:thumbs:


hij is 108cm


mijn insteek was om een inrichting te maken voor een aquarium...verder niks

eigenlijk wilde ik het gewoon meteen verkopen nadat het klaar was

alleen gaande weg omdat je toch op internet aan het zoeken bent over aquariums etc....raak je besmet

nu ga ik er een jaartje zelf van genieten en daarna zie ik wel weer.

bijna iedereen bouwt de natuur na....dat is hier niet de bedoeling...het gaat om het bouwwerk
 

Terug
Bovenaan