Zolang je niet in de bodem of filter zit te werken lijkt de invloed hiervan mij niet zo extreem dat je er een no2 piek van krijgt hoor.Wel raar, als je zo veel ververst zou en de NO3 naar beneden moeten gaan. Maar de NO3 wordt gevormd door omzetting uit NO2. Als je zo veel ververst en filter schoon maakt zouden er volgens mij te weinig te weinig bacteriën moeten zijn om het nitrificatieproces in stand te houden en zou je een NO2 piek moeten zien...
OK, maar omdat werd aangegeven dat filterwatten en korrels waren uitgespoeld is er in mijn ogen wel flink met de filter "gerommeld". Vooral al er maar 1 filter op de bak staat. Dan verwacht je op zijn minst een iets hogere NO2 waarde...Zolang je niet in de bodem of filter zit te werken lijkt de invloed hiervan mij niet zo extreem dat je er een no2 piek van krijgt hoor.
Mijn no3 test gaat idd maar tot 100mg/l
Alle vissen die erin zitten leven nog allemaal,geen uitval gehad nog.
Bodem is alleen grind en zuig die proper bij water wissel. Geef vlok voer wat ze binnen 2 Min opkrijgen,blijft niets op bodem liggen.planten voeding gebruik ik flora carbo 25ml per week.
Juist 50% water ververst en aqua safe toegevoegd. Straks nog eens testen of er verbetering in komt.
Van JBL is nitratex in de handel.proberen.
christa
Nergens lees ik hier iets over belichting en/of CO2. Het is heel goed mogelijk dat hier een belangrijk deel van het probleem zit. De algen op de planten en het veel te hoge Ph gehalte wijzen toch in die richting. Misschien toch iets om naar te kijken.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.