Wat is er nieuw

moenkhausia pittieri/diamantzalm

• Onderwerp starter Onderwerp starter lis
  • Startdatum Startdatum
L

lis

Guest
hoi allemaal,
van de week gaat mn nieuwe bak indraaien. het is een juwel 240. ik ben hard aan het ori�nteren en lezen over verschillende soorten vissen en het viel me op dat je makkelijk kiest voor soorten die eigenlijk de meeste mensen hebben. nu zag ik laatst bij de LFS de diamantzalm en ik vind dat dat een ondergewaardeerd visje is. in de winkel zijn ze maar saai, eenmaal thuis in het aquarium geacclimatiseerd zijn ze bijzonder mooi. voorbeeldje:
https://www.youtube.com/watch?v=NRs56yHTH80

ik ben op internet gaan zoeken en kom eigenlijk alleen de basis info tegen, dus ik hoopte dat de mensen die deze mooie vis hebben mij er over kunnen vertellen. hoe gaan ze bijvoorbeeld met vissen die lange vinnen hebben(betta splendens)?

bij de LFS krijg je meestal toch te horen wat je wilt en daar ben ik nu juist niet op uit 🙄

groetjes

Ik weet niet anders dat deze vissen zeer vredelievend zijn. De mannen pronken wel regelmatig, maar laten andere vissen gewoon met rust.
In de winkel zijn ze vaak nog jong en moeten de vinnen nog uitroeien. Met gedempt licht en een donkere bodem komen ze dan ook erg mooi op kleur.
Mooie scholenvissen hoor. 🙂

dankjewel voor je reactie, ze zijn inderdaad mooi he! hier heb ik wat aan. 😉

Ren� B heeft ze een tijdje gecombineerd gehad met maanvissen als ik me niet vergis en die laatsten hebben ook vinnen waar aan te knabbelen valt als een de diamantzalmen daartoe de behoefte zouden hebben. Misschien even in zijn topic (Rio 400) kijken?

Ik heb ze bij mijn discussen zitten. Hele mooie vissen en laten de andere vissen met rust

dankje voor jullie reacties! heb zijn topic volledig door gelezen, M&I, mooie bak maar helaas heeft hij ze niet meer rondzwemmen, haha.
ik denk dat ik voor een mooi schooltje wil gaan over een paar weken 😛

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan