Wat is er nieuw

Moerasplanten wortels

KevinK

Well-known member
Lid geworden
16 december 2013
Beste forum gebruikers,

Ik heb een vraag betreft de wortels van moerasplanten zoals echinodorus soorten en javaren soorten. Ik wil graag mijn echinodorus verplaatsen maar deze heeft in de loopt van de tijd enorme wortels gecreerd en door de bak verspreid. Zodra ik mijn echinodorus er dus uit heb gehaald kan je die voor geen meter normaal meer terug plaatsen.

Nu dus de vraag kan je de wortels zomaar afknippen en weer terug plaatsen ? Zonder dat dit schade aan de plant oplevert aangezien hij heel mooi en vol is.

wortels kun je tot paar cm toe afknippen en hem ergens anders terug potten. Weet niet of al die wortels op den duur gaan rotten... 😛

Knip de wortels niet al te kort, anders gaat de plant makkelijker weer los komen. Ik knip ook alle wortels gewoon af op een gelijke lengte. Knip dan voorzichtig de oude (bruin) wortels tussen de goede uit.

Als je nog kleiringen hebt,hang je die met een elastiekje om de wortel.
Dat hij onder blijft.
Dan eventueel een platte steen erop.

Losjes tot een klosje rollen en dan in de grond stoppen.

Iedereen bedankt voor de reacties. Waren dus enorme wortels die er aan de plant zaten. Dus even flink ingekort , gelijk slechte bladeren weg gehaald. Plant ziet er nu weer mooi en gezond uit 🙂

Kan wel zijn dat de plant de komende weken wat minder groeit en eerst zijn energie in zijn "wortelnetwerk" steekt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan