Moerasslakken verkleuren paars


Moerasslak

Active member
Lid geworden
10 juni 2019
Berichten
29
Leeftijd
28
Hallo,

Sommige van mijn moerraslakken kleuren rood bij de punt en sommige jongen kleuren paars. Het lijkt mij dat dit niet hoort kan iemand me er iets over vertellen?
 
Zal ik straks even maken als mijn aquarium licht aan kan
 
274429

Dit is een oudere met een rode top
Fotos van jonge volgen
 
Ik ken deze niet in onze aquaria en waar heb je deze weg?
 
Ze zijn eigenlijk bedoeld voor vijvers. Ik heb een koud water aquarium vandaar
 
274445
274446
274447
274448
 
Het is een beetje moeilijk te zien maar ze zijn paars verkleurd tot de helft ongeveer.
Ik probeer nog een beter foto te krijgen
 
Ja,en? er zijn wel meer gekleurde posthoornslakken.
 
Die op de eerste foto zijn toch geen posthoornslakken?
 
Ja,en? er zijn wel meer gekleurde posthoornslakken.

Ik heb geen verstand van slakken maar TS vraagt of het normaal is dat de huisjes een rode top krijgen en de jonkies een paarse top van huisje krijgen. Wellicht wil degene ook graag weten hoe het komt dat ze verkleuren. Ik neem aan dat ze het huisje van de slak bedoeld ipv de slak zelf.

Weet wel dat slakken nogal eens het een en ander aan gespuis mee kunnen brengen in het aquarium maar verder gaat mijn kennis niet.
 
Het zijn idd geen posthoornslakken maar moerasslakken.
 
De vraag luidt niet welk slak het is heren!
 
Klopt maar wellicht is het wel belangrijk om te weten om welke soort het gaat.
 
eens. Maar ik word soms ook paars of rood als ik het koud heb :D

Hij heeft deze slakken in koud water? wellicht horen ze daar niet?
 
Ben ook maar een mens, he.
Eerste gedachte was een posthoornslak.
Die veel gekleurde waren die appelslakken.
 
Op de eerste foto zie ik op het hele huis verkleuringen die ik volgens mij ook op de punt terug zie dus mij lijkt dat wel te kloppen. Slakkenhuizen zijn vaak ook niet egaal van kleur volgens mij.
 
Klopt ze kunnen wel van kleur veranderen en meerdere kleuren hebben maar is het niet vreemd dat dit binnen enkele dagen gebeurt? 1 is nu ook ineens totaal rood. Het lijkt me dat ze verkleuren over tijd of dat hun schild groeit met andere kleuren maar zo snel?
 
Er zijn dus meerdere die (deels) verkleuren begrijp ik. Ik ken deze slakken niet maar als het er meer zijn die verkleuringen laten zien dan hoort het wellicht bij de soort dat het zo snel gaat.
 
Ja mischien last van een ziekte of iets parasiet bacterie etc
 

Terug
Bovenaan