Wat is er nieuw

mogen er nog vissen bij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jeroen1357
  • Startdatum Startdatum
J

jeroen1357

Guest
Goede middag iedereen, ik zou even willen vragen hoeveel vissen er nog in mijn aquarium nog zouden mogen.

Ik lees wel van 1cm vis per 1l water, maar op een andere site staat dan weer dat dit niet klopt, en zelf een beetje moet inschatten, maar wel beetje bij beetje vissen moet toevoegen.

maar stel dat je de regel van 1cm vis per 1l water doet. moet je de lengte nemen, of de hoogte, of lXh?

maar goed ik heb een aquarium van 180l. Met volgende vissen:
* 1 zilverhaai
* 3 black molly
* 1 platty (zijn er helaas een paar van gestorven, in het begin)
* 1 fantoomzalmpje (zijn er helaas een paar van gestorven, in het begin)
* 4 sherry barbeel
* 2 half snavel bekjes
* 2 maanvissen
* 1 Ancistrus albino

maar ik zou hier dus nog iets aan willen toevoegen, een schooltje eventueel en dan nog een koppeltje of iets dergelijks. Wat denken jullie?

alvast bedankt
jeroen

Volgens mij hoor je zilverhaaien in een schooltje te houden? En deze worden behoorlijk groot waardoor in een aquarium van 180l ze niet tot hun recht zullen komen. Ook de twee maanvissen lijken mij te groot voor een 180l aquarium. Gezien deze ook wel graag met meerdere zitten.

ik heb de zilverhaai al van het begin, gelijk de maanvissen, en zij voelen zich eigenlijk best prima. En zelfs de zilverhaai wat inderdaad normaal een schoolvis is, voelt zich prima. Of zo lijkt het allesinds toch.

Ik heb zelfs aquariums gezien die minder groot dan mijn waren. En er zaten een pak meer maanvissen in. Wat ik wel overdreven vindt, maar ze voelde zich toch goed. Dus denk dat mijn aquarium net goed is.

Doe er maar geen vissen meer bij Jeroen, de maanvissen & zilverhaai worden eigenlijk te groot voor je bak maar dat wil je niet geloven.

Zou hoogstens de scholenvisjes die je hebt uitbreiden, om ze wat meer op hun gemak te laten voelen. Cre�er je meteen wat meer rust in de bak, want van elke soort 1tje houden is niet echt mooi in een aquarium.

het is niet dat ik dit niet wil geloven, in tegen deel. Maar ik hoor telkens van beide kanten. Maar ik wil u zeker geloven.

Ik zal dus gewoon de schoolvisjes uitbreiden.
ik ga er wel nog 1 algen reiniger bij doen.

Maar daar zal ik het dan bij laten.

THNX

De maanvissen-discussie zou ik wel aandurven, maar de zilverhaai (scholenvis) blijft echt een probleem. Als je die nou elders onderbrengt en vervolgens wat rust / balans in de bak brengt op de Intercooler-manier.

@aadmec. ik zal het eens bekijken 😉

thnx

En het argument van die aquaria elders met nog meer vissen erin is in feite een non-argument. Als je lang genoeg zoekt vind je zeker alllerlei gevallen waar van alles kan (Arowana in een kleine bak, goudvissen in een kom met zn 20-en).
Kijk vooral op Chinese sites, daar kan alles !!!

De Zilverhaai kan vanavond op je bord. 😉 Wat rijst erbij en je hebt een echte Thaise schotel. :chef:😉

Wat voor algeneter wil je kopen?

Tuurlijk kan alles, en zoals ik vermelde in mijn reactie, vond ik dit er ook over. En zou dit zelf nooit doen. Maar denk dat mijn bak net wel ok is voor 2 maanvissen. Maar kan fout zitten natuurlijk

@botia,

ik was aan het denken voor een: FARLOWELLA ACUS

maar weet het nog niet zeker

nja zie het , ze worden inderdaad groot, misschien toch voor iets anders gaan

thnx

en thnx voor de site

Niets te danken.

Het is echt een hele nuttige website als je interesse naar meervallen gaat.

Goed ik ben zojuist naar de winkel gegaan.

En er gaan ongetwijfeld er bij zijn die zeggen, dat dit een grote fout van mij is. Omdat het er teveel gaan zijn.

dus wat heb ik mij aangeschaft.
*1 plantje

* 2 panda platy
* 2 witte platy
==> zo is de oranje platy niet meer alleen

* 2 bloed vlek tetra (denk ik, lijkt er allesinds toch hard op, alleen geen rode vlek, maar jonge vissen hebben die nog niet) (en ja ik ik had er eigenlijk meer van moeten kopen want is een scholenvisje)
(het is alle sinds die vorm, maar dan een licht grijs van kleur, rood/oranje staart en rood/oranje vin) (en van boven is een blauwe schijn)

* 3 dwerg cichliden, ze zijn grijs, en hebben een zwarte streep van achterkant hun oog, en loopt tot tot halverwegen hun vin vanboven, dus schuin naar boven van hun oog naar net onder hun vin vanboven,

* als algen eter heb ik de volgende denk ik, lijkt er toch fel op:
Ancistrus Dolichopterus
(http://www.stroobant.be/ancistrus-dolichopterus)

* bijzalmpjes heb ik niet bij gekocht, omdat ze niet in de winkel waren.

Heb je 2 of 3 mannelijke Platy's dan gaan ze onderling knokken. De sterkste zal de zwakkere continu achterna zitten. Net zolang tot deze het loodje zullen leggen. 5 of meer mannen gaat wel goed. Platy's wensen plantaardige voeding. Speciale Guppenvoeders voldoen goed.

Volgens mij heb je de Colombia tetra http://www.gdaquarium.nl/a-28219423/aqu ... bia-tetra/

Kan als je ze met weinig exemplaren houdt wat bijterig worden. Wordt snel "oud" en ouder dan een jaar of twee worden ze niet.

Ancistrus dolichopterus (soortnaam altijd met een kleine letter)zal je niet hebben. Je zal de Ancistrus cf. cirrhosus hebben vaak verkocht als Ancistrus dolichopterus.

Dit is de echte Ancistrus dolichopterus.

2f0cpNSxoHj84Urmz1wd6FJHv7HstvKB.jpeg

inderdaad, het is een Colombia Tetra, of hier lijkt hij allesinds toch al meer op.

en die ruitenzuiger, lijkt in ieder geval toch op de foto van die link da ik gestuurd heb, maar dus ook op uw Ancistrus cf. cirrhosus.

maar het is in iedergeval niet de echte Ancistrus dolichopterus

en wat vindt je van het vissen bestand? Te veel zeker?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan