Molly overlijd na bevalling.....


M

MarLan72

Guest
vanmiddag is 1 van mijn mollies bevallen van 11 jonkies. gelijk na de bevalling kroop ze weg en wilde ze niet eten. ik dacht eerst dat het kwam door de bevalling ofzo, maar vanavond was ze ineens dood..... wat zou dat kunnen zijn? tot de bevalling was ze echt levendig en was er niks aan de hand...... ze werd ook wel met rust gelaten toen ze bevallen is, kroop zelf weg tussen de planten..... het was haar eerste zwangerschap....
 
Denk dat de bevalling toch te zwaar is geweest.
 
Hoewel ik geen ervaring heb met levendbarende heb ik dit euvel vaker voorbij zien komen, kwestie van pech naar ik begrijp.
Geen energie meer om te herstellen na de bevalling bijvoorbeeld.

Stress kan ook een factor zijn.
maar als je bak goed veel schuilmogelijkheden heeft, dus veel hardscape en groen om tussen te verstoppen/rusten zal dit minder snel het geval zijn.
 
Had je haar uitgevangen en apart gezet om de jonkies te werpen? want dat is dermate stresserend voor vissen (dat uitvangen en bevallen in zo'n drijvende guppybreeder) dat dat ook een oorzaak kan zijn
 
bedankt voor jullie reactie. nee, niet apart gezet, ze kon goed schuilen en dat deed ze ook wel, maar werd wel gelijk weer achterop gezeten door het mannetje.... die heeft 2 andere vrouwtjes al zwanger gemaakt, dus dacht nieuw slachtoffer.....domme pech denk, ze had bevalling ook wel heel lang opgehouden door het gejaag vande andere
 

Terug
Bovenaan