Molly waar eieren onder hangen?


MarliesMetMollys

New member
Lid geworden
30 oktober 2022
Berichten
2
Leeftijd
40
Hallo! Ik plaats hier voor het eerst iets, ik hoop dat ik het goed doe...

Ik ben Marlies, en heb al jaren een aquarium met een gezellig groepje molly's. Ik weet niet heel veel van vissen, ze zijn eigenlijk van mijn vriend, en we zijn maar amateur vissen-houders, maar de visjes leken tot voor kort vrolijk en gezond.
We hebben 3 volwassen vrouwtjes, 5 kinderen (1 peuter, 3 kleuters en een puber zeg maar, gebaseerd op grootte) en we hadden tot voor kort een mannetje die helaas is overleden. Dit gebeurde tijdens het eten, hij zwom samen met de vrouwen op het eten af, begon ineens te stuiptrekken en viel dood neer. Ik heb hem er direct uitgehaald en apart gezet maar toen was het al te laat. Ik weet niet wat hier gebeurd is en of het met het volgende probleem te maken heeft.

Nu heeft 1 van hen iets onder haar buik hangen. Het lijkt wel een trosje eitjes, het zijn hele kleine, glanzende, witte bolletjes die half uit haar lijken te hangen. Ik tel er 3. Maar ik begrijp dat Molly's levendbarend zijn, hoewel ze wel eitjes leggen die direct uitkomen zodra ze gelegd worden. Kan het zijn dat het eitjes zijn die vast zitten ofzo? Of is er iets anders aan de hand? En kan/moet ik hier iets aan doen? En zo ja wat?
Ik heb mijn uiterste best gedaan foto's te maken, helaas wil mijn telefoon niet zo goed bij snelle beweging, en het is een actief visje. Ik hoop dat het te zien is en dat iemand misschien weet wat er met haar aan de hand is.
 

Bijlagen

  • fotoVis1.jpg
    fotoVis1.jpg
    143.8 KB · Weergaven: 56
  • fotoVis2.jpg
    fotoVis2.jpg
    50.4 KB · Weergaven: 51
  • fotoVis3.jpg
    fotoVis3.jpg
    132.7 KB · Weergaven: 49
Dat is een prolaps, op het forum is daar meer over te vinden (even de zoekfunctie gebruiken bij het vergrootglassymbool)
 
Oh, dat is alleen maar slecht nieuws dus :(Wat sneu voor haar. Ze lijkt er niet echt last van te hebben (op basis van het feit dat ze nog lekker eet en rondzwemt en actief is).
Kan ik afwachten wat er gebeurt? Of moet ik haar apart zetten of iets anders?
 
Ik weet niet wat te doen ermee, nooit mee te maken gehad, vandaar ook dat ik u verwees naar de zoekfunctie want er zijn meer mensen die dit als probleem hadden en er ook een oplossing kwam
 

Terug
Bovenaan