Monodactylus argenteus


MiKeZZa

Well-known member
Lid geworden
26 februari 2005
Berichten
212
Iemand die ik ken wil (relatief nieuw met aquariums) beginnen aan 4 stuks monodactylus argenteus. Deze gaan in de planning na verloop van tijd over in een eigen bak, die brak kan/zal worden.

Gevoelsmatig o.b.v. wat ik lees zeg ik (als iemand met wat meer aquariumjaren): niet doen. Te moeilijk/lastig....

En een gezelschapsbak van 240 liter (waar ze in starten) lijkt me ook wat aan de kleine kant....

Wat denken jullie? Gewoon doen? Of inderdaad (nog) de vingers niet aan branden?

En wat praktische info; wanneer begint de behoefte aan brak water e.d.?
 
Lastig zijn ze niet echt, maar je moet voor zout of brak water zorgen. 120cm is te klein, en 4 stuks te weinig. Ik zou het dus niet doen...
 
Na verloop van tijd zul je ze baar zwaar brak, eventueel volledig zout moeten houden.

Op me werk zwemt een grote school van 15 stuks op 1024 , volledig zout dus
 
Zijn nogthans zeer mooie dieren de zilverbladvis.:thumbs:
 
Als je niet je zoveel moeite wilt doen met brak. zoet enzo is mss 'Myleus Schomburgki' een goede optie. Lijkt er best veel op en is zoet

die bak lijkt me inderdaad aan de erg kleine kant. Het lastige van deze vis is dat je hem alleen maar van een erg klein formaat kan vinden in de winkels. Het is makkelijker om ze meteen in een grote bak te stoppen. Waarom wil je eigenlijk eerst met een kleine bak beginnen om daarna een grotere te kopen?
 
Boodschap is helder; sluit aan bij wat we al gelezen hadden.

Gaat hem voorlopig niet worden; hij moet op zoek naar iets anders :)
 
Nog even een foto van een schooltje in 10.000liter zoutwater

F8959714-77F2-4DE7-BCF1-75F27CDE8826.jpeg
 
Zilverbladvissen zijn erg mooi. Zou er geen 4 nemen dan beter 3 of 5. Weet wel dat ze heel snel groeien en erg groot worden.
 

Bijlagen

  • 4964F5B4-F60C-4391-BD71-79F1668AE645.jpeg
    4964F5B4-F60C-4391-BD71-79F1668AE645.jpeg
    174.9 KB · Weergaven: 137

Terug
Bovenaan