Monteren Manchet Overloop


DeScheveninger

Well-known member
Lid geworden
19 september 2010
Berichten
96
Leeftijd
65
Locatie
Den Haag
Hallo,

Ik heb een nieuw aquarium met een overloop die naar een bioloog gaat.

Nou moet ik een manchet monteren die door het glas heen gaat.

Er is een manchet bijgeleverd met aan de ene kant een rubberen ring,voor in de overloop en aan de andere kant een kunstof ring.
Nou is mijn vraag,is dit een goede waterdichte verbinding of moet ik deze manchet met siliconen kit plakken?

Zie de foto van de bijgeleverde manchet.

manchet overloop.png
 
Die rubber ring zorgt ervoor dat het waterdicht word afgesloten, zou dus niet met kit in de weer gaan.
 
Klop Richard,

Misschien heb ik het verkeerd verwoord maar ik bedoel,wat zijn de ervaringen van andere aquariumhouders,of met een rubberen ring monteren of zonder rubberen ring maar dan plakken met siliconen kit.

Of misschien bestaat er wel een ander systeem.

Vindt die rubberen ring zo weinig voor het jarenlang lekvrij houden.

Misschien ben ik wel wat overbezorgd maar beter voorkomen dan straks een zwembad in mijn kamer.:help:
 
Klop Richard,

Misschien heb ik het verkeerd verwoord maar ik bedoel,wat zijn de ervaringen van andere aquariumhouders,of met een rubberen ring monteren of zonder rubberen ring maar dan plakken met siliconen kit.

Of misschien bestaat er wel een ander systeem.

Vindt die rubberen ring zo weinig voor het jarenlang lekvrij houden.

Misschien ben ik wel wat overbezorgd maar beter voorkomen dan straks een zwembad in mijn kamer.:help:

Ah zo, nee dan snap ik m

Zover ik weet gebruiken de meeste gewoon de rubber ring en dit zonder problemen.
Als je het dicht gaat kitten word het wel heel permanent.

Bij mijn bak die deze week binnen komt word die ook niet vast gekit.
 
Het word in honderden kweekstellingen gebruikt met zo'n rubberen ring, in alle dingen waar iets afgedicht moet worden zit er rubber, dat heeft zich al heel lang bewezen als de afdichter bij uitstek, kijk maar naar je wasmachine, en de kranen waar ook rubber word gebruikt.
 
Ok,bedankt allemaal dan ga ik hem ook monteren met een rubberen afdichtingsring.
 

Terug
Bovenaan