Mooi spul maar ik ben benieuwd wat het is

Stijn S

Well-known member
Lid geworden
31 juli 2022
Berichten
510
Leeftijd
48
In mijn Afrika-bak had ik al heel lang groene plukjes op de achterwand ter hoogte van de waterlijn. Is daar spontaan ontstaan. Enkele weken geleden is er een beetje van dat spul losgeraakt en door de stroming op andere plaatsen gekomen. Daar groeit het een stuk sneller dan op de achterwand. Is dit een algsoort of een soort mos? Ik vind het wel mooi, maar ben benieuwd wat het is en waarom het op de bodem en het hout beter groeit dan op de achterwand.
 

Bijlagen

  • 1CCAD98D-353C-4EAD-B2E6-3B6BE2712DD6.jpeg
    1CCAD98D-353C-4EAD-B2E6-3B6BE2712DD6.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 25
  • 38B44436-E510-41A0-9FDB-F73B67A921BB.jpeg
    38B44436-E510-41A0-9FDB-F73B67A921BB.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 24
Even opgezocht. Dankjewel. Het is blijkbaar ook te koop, bij mij ontstond het spontaan. Als het teveel wordt maar even snoeien.
 
Ik heb het ooit gekocht maar was der nog niet zo content mee. Als je snoeit geeft het aardig wat zooi en elk stukje heeft de potentie zicht ergens te hechten en verder te groeien😏
 
En zo zal het waarschijnlijk ook in de bak van TS terecht gekomen zijn.
 
Ik heb het ooit gekocht maar was der nog niet zo content mee. Als je snoeit geeft het aardig wat zooi en elk stukje heeft de potentie zicht ergens te hechten en verder te groeien😏
Ook de reden dat ik het niet meer wil want het is troep na het snoeien en alles eruit krijgen doe je niet.
 
Voor een garnalen bakje met weinig stroming is het wel mooi,garnalen zitten er graag in en op.
 
Terug
Bovenaan