mooie groepsvisjes


En als je hele baccies keten goed werkt word nitraat omgezet in stikstof en dat bubbelt zo je bak uit.
Maar deze laatste stap lukt alleen als het biologische gedeelte groot genoeg is.

Op zich ook geen probleem wat drijvertjes erin en snel groeiende planten en dsn verdwijnt het nitraat ook wel.
Dat gebeurt toch alleen als er niet genoeg zuurstof is? Denitrificatie? Of zit ik weer verkeerd:oops::D:)
 
Ik heb wel een vraagje uit nieuwsgierigheid:
Filter je over turf ofzo, gebruik je osmosewater? Hoe komt je ph 5,5. Welk water gebruik je voor het verversen, en wat is daarvan de ph en kh?:)k
Het antwoord is waarschijnlijk dat hij met strips meet, die een verkeerde waarde aangeven...
 
Ha ja ik heb ook nog van die strips liggen.
Hij geeft bij ph niet eens het verschil aan tussen kraanwater en mijn bak.
 
ik heb javamos en dat goeit als de pest

ik gebruik voor mijn kh als ik zie dat het te hoog word een middeltje en dan gaat het van zelf
mijn ph goed te krijgen ververs ik alleen maar regelmatig en gebruik soms stadswater en soms kraanwater
ik weet niet wat osmoswater is
en ik filter gewoon zonder turf maar heb wel koolstofstaafjes in mijn filter
 
ja ik meet met strips is dat erg ??? zo ja wat moet ik anders doen
 
ja ik meet met strips is dat erg ??? zo ja wat moet ik anders doen
Nouja, het is heel onnauwkeurig. Voor €30,- heb je een colombo testkoffer met alle belangrijke druppeltesjtes.;)
ik heb javamos en dat goeit als de pest

ik gebruik voor mijn kh als ik zie dat het te hoog word een middeltje en dan gaat het van zelf
mijn ph goed te krijgen ververs ik alleen maar regelmatig en gebruik soms stadswater en soms kraanwater
ik weet niet wat osmoswater is
en ik filter gewoon zonder turf maar heb wel koolstofstaafjes in mijn filter
Vandaar, je kh is je buffer voor je ph, hoe lager de kh, hoe lager en onstabieler de ph kan worden. Een ph van 5,5 vind ik wel heel laag, zonder dat je over turf oid filter.

Osmose water is water zonder mineralen etc. het heeft een kh en gh van minder dan 1. Dit kun je maken met een omgekeerd osmoseapparaat. Als je hieraan nog 1 filter koppelt, heb je gedemineraliseert water, ofwel demi-water. Mischien ken je dat van school.;)

Ik zou dat kh middelte weggooien, hierdoor krijg je schommelende ph en kh waardes. Als je een lage ph wilt, kun je het best over turf filter, en osmosewater gebruiken.;)
 
ik kan dat allemaal niet betalen ik moet alles van mijn aquarium zelf betalen
dus dat lukt niet :(
en dat kh spul gebruik ik eigenlijk niet veel meer
en ik gebruik gewoon water van de kraan dus ???
wil je eens een lijstje maken hahahaha ;)
zal ooit wel eens gebeuren
 
ik kan dat allemaal niet betalen ik moet alles van mijn aquarium zelf betalen
dus dat lukt niet :(
en dat kh spul gebruik ik eigenlijk niet veel meer
en ik gebruik gewoon water van de kraan dus ???
wil je eens een lijstje maken hahahaha ;)
zal ooit wel eens gebeuren
Wat je je kh en ph van het kraanwater dan?;)
 
ja alles is puur van de kraan
 
Denk dat je het nu allemaal niet lastiger moet maken dan het is,zijn een hoop vissen die het prima doen op kraanwater zonder allerlei poespas.
Is alleen ff goed kijken welke vissen precies,wat hun gedrag is en of ze in jouw formaat bak passen.
Is op zich niet moeilijk maar wel heel belangrijk om te doen want zo blijf jij en de vissen er het meeste plezier van hebben! ;)
 
maar hoe noemen die druppel testjes ??? en wat is nog handig om te hebben
 
maar hoe noemen die druppel testjes ??? en wat is nog handig om te hebben
Deze:
https://www.bol.com/nl/p/colombo-te...MI6930k-ft1wIVybztCh26ng2nEAQYASABEgJ5xPD_BwE

Dan heb je alles;)
ja alles is puur van de kraan
Ik bedoel wat de ph en de kh van de kraan is?

Het best zou je dan, wat John zegt, vissen uitkiezen(waar wij je wel mee willen helpem), die op deze waardes kunnen leven. Dan hoef je niet moeilijk te doen, om je water goed te krijgen.

Ramirezi's bijv. willen een lage ph, dit doe je door osmose-water te gebruiken, en over turf of elzenproppen te filteren. hierdoor krijg je een stabiele ph, als je alleen de kh verlaagt dmv zo'n middeltje, word je ph heel onstabiel. Daar kunnen vissen aan doodgaan.;)
 
oke maar hoe maak of krijg je osmosenwater en wat is turf
 
oke maar dat kost VEEEEEEEL TE VEEEEELLLL ik heb daar jammer genoeg geen geld voor dat word wagten tot kerstmis en geen nieuwe visjes kopen als alles goed is :'(
 
oke maar dat kost VEEEEEEEL TE VEEEEELLLL ik heb daar jammer genoeg geen geld voor dat word wagten tot kerstmis en geen nieuwe visjes kopen als alles goed is :'(
Klopt, ik weet het. Ik begin ook steeds meer geld uit te geven aan deze hobby, heb ook maar een bijbaantje genomen:D:p



Wil je even de ph en kh van je kraanwater meten? Dan kunnen we kijken welke vissen je het best kunt houden, en welke het best kunt wegdoen. En dan als de bak goed draait, nieuwe toevoegen. ;)
 
oke zal even meten met stripjes ???
 
Je hoeft het niet te halen hoor, je kunt gewoon verversen met kraanwater, maar dan moeten we wel vissen uitkiezen die hiertegen kunnen. Ramirezi's zijn namelijk helemaal geen beginnersvissen, willen een lage ph, bijna geen nitraat in het water etc.;)
oke zal even meten met stripjes ???
Kan wel, je hebt toch nu even niks anders:rolleyes:;)
 
hahaha ja is waar en heb mijn aquarium nu al bijna 3 jaar maar heb nooit zo uitgebreid vissjes gehouden
 
en ik met van mijn 3 vrouwelijke betta's af zou jij iemand weten die er wilt
 
en ik met van mijn 3 vrouwelijke betta's af zou jij iemand weten die er wilt
Geen idee.. Kun je ze niet terugbrengen naar de dierenwinkel?
hahaha ja is waar en heb mijn aquarium nu al bijna 3 jaar maar heb nooit zo uitgebreid vissjes gehouden
Je kunt het zo ingewikkeld maken als je wilt:D;)


Maar als je een nieuw vissie wilt, zoek dan eerst op internet informatie op, en vraag het hier. De meeste dierenwinkels willen namelijk alleen verkopem;)
 
op mijn test strip staat alleen maar als het goed is of niet niet de waarden maar heb het van mijn ph gezien in de winkel
en de rest niet maar alles staat in het groen behalve mijn no3 die staat in het oranje
 
ja zal dat doen maar terug brengen haat alleen niet jammer genoeg daarom wil ik ze verkopen of weggeven
 
en nog 1 vraagje hoe zie je of antennebaarsjes aan het versieren zijn
 
op mijn test strip staat alleen maar als het goed is of niet niet de waarden maar heb het van mijn ph gezien in de winkel
en de rest niet maar alles staat in het groen behalve mijn no3 die staat in het oranje
Raar, wat voor de ene goed is, hoeft voor de andere vis niet goed te zijn:stars:
Welke merk is het?;)
en nog 1 vraagje hoe zie je of antennebaarsjes aan het versieren zijn
Hahaha, mannetje maakt zich mooi groot, voor het vrouwtje en jaagt haar achterna. Had hier na 1 week al een nestje, bij een goede ph, en een stabiel aquarium kan het hard gaan. ;)(Heb wel een filmpje in mijn fotoalbum staan, op een van de laatse pagina's);)
ja zal dat doen maar terug brengen haat alleen niet jammer genoeg daarom wil ik ze verkopen of weggeven
Probeer marktplaats.:!
 
wat bedoel je met wat is het merk ???
en wat bedoel je met marktplaats
 
en is het normaal dat mijn mannetje antennebaarsje zijn staart doorzichtig is met zwarte stippen bij mijn vrouw is dit ook zo
 
oke en nee dat weet ik niet
 
en is het normaal dat mijn mannetje antennebaarsje zijn staart doorzichtig is met zwarte stippen bij mijn vrouw is dit ook zo
Foto?:foto:


Je kunt een foto invoegen, bij upload bestand, naast plaats reactie;)
 
zo ziet ie er uit maar heeft nog iets meer zwarte stippen op zijn flank

female-germany-blue-ram-200x150.png
 
er zit wel geen rood op en het geel is weg
 

Terug
Bovenaan