Wat is er nieuw

Mooie makkelijke achtergrondplant?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ypoc
  • Startdatum Startdatum
Y

ypoc

Guest
Hoi vroeg me af of iemand me kan helpen

Heb nu cabomba in de corybak
Maar dat heeft meer nadelen dan voordelen
De corydoras doen ze los en dan drijven ze en de onderste helft kleurt geel

Nu zoek ik een nieuwe plant waarmee ik een mooie bos kan vormen zonder problemen, iets met sterke wortels ook

Alvast bedankt!

Dat geel op cabomba is wss lichttekort, dus liefst een plant die weinig licht eist

Als die in bos staat er onderaan geen probleem vormen

Zoek je een stengelplant?

Zo neen: Javavarens zijn bijvoorveeld niet bepaald lichtbehoeftig en een tweetal flinke planten naast elkaar, of een aantal kleinere bij elkaar gebonden geeft al een aardig 'bos':

2014-07-31-01_zpscd977358.jpg

En nu ik de foto zie, een bosje vallisneria zou in jouw bak en op die plek ook niet misstaan!

~ Ivo

Had eigenlijk liever iets gehad met horizontale bladen, dan iets die verticaal is.

Lol als je begrijpt wat ik bedoel

Als je het hebt over planten die het ook doen met weinig licht denk ik dat je toch bij planten uitkomt zoals inderdaad Javavarens, Echinodorus en Vallisernia.Ze hebben wel sterke wortels, maar die hebben dus horizontale bladeren.

Ceratopteris thalictroides groeide bij mij ook in bakken waar ik minder licht had. Zowel als drijver als stengelplant. Maar je moet de plant wel even de kans geven om zich even te kunnen verankeren in de bodem (duurt circa 4 weken). Als de plant zich eenmaal heeft verankerd dan moest ik echt wel moeite doen om ze er uit te halen. Maar ik durf niet te zeggen of ze het ook doen in zeer donkere bakken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan