Wat is er nieuw

mooie vis voor bij apistogramma cacatuoides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yorick!
  • Startdatum Startdatum
Y

Yorick!

Guest
Weet er iemand een mooie vis die bij apistogramma cacatuoides past aquarium is 60l en ongeveer een ph 7.5

Ik vraag me eerder af of je dat wel moet doen eigenlijk. Caca in 60 liter

~ Ivo

Ligt dat noet ook aan de larakter van de vis

Ph van 7,5 is te hoog.

Ik zou die vis niet in een 60cm gaan houden en de ph is aan de hoge kant.

Deze vis moet je eigenlijk in een harem houden, een man en 4-5 vrouwtjes, die elk hun eigen territorium hebben. Als je een koppel houdt loop je het grote risico dat de man permanent achter dat ene vrouwtje aan jaagt met alle gevolgen van dien. Een bakje van 60 liter is dus totaal ongeschikt

PS
In een vorig topic hebben we jou toch ook al verteld dat dat bakje te klein is. Waarom dan weer geprobeerd ? Dacht je dat we nu iets anders zouden zeggen ??? Of ga je het nu ook weer op een ander forum proberen ???

Is aan de kleine kant. Cacatuoides mannen kunnen best een groot formaat bereiken. En om de bovengenoemde reden: de man kan je beter in een harem houden. En daar is een bak van 60 liter (eigenlijk minder, want je vult hem nooit tot de rand) wel te klein voor.

Heb alle vissen weg gedaan en gericht naar cichlide heb nu alleen een harem apistogramma cacatuoides en een ancistrus ik heb ook een rystig mannetje en kijkt nog niet eens naar e vrouwtjes dus nu vond ik dat het heel goed uitziet in mijn bak

Prima, jij je zin. Besef wel dat je hier alleen aan jezelf denkt, en niet aan het welzijn van je dieren. Je propt ze in een veel te kleine ruimte

Waarom vraag je eerst advies en doe je het toch?😱

Ik snap het allemaal wel dat je graag die vissen wilt houden maar soms kunnen dingen gewoon niet.
Ik geloof je voor de volle 100% dat het op dit moment ook helemaal goed gaat met de vissen. Ze zijn nu nog jong, moeten nog wennen en straks zullen ze hun draai gevonden hebben en zijn intussen gegroeid. Gegeven moment word het gezellig in de bak en komt er misschien wel een nestje en als er 1 vis is die graag deze eitjes lust is het de ancistrus wel.Meneer Caca zal dat niet laten gebeuren althans die zal er alles aan doen waarbij de ancistrus je hele bak door gaat met meneer caca achter zich aan.Kans dat de ancistrus word verwond is groot want hij kan niet weg en de stress zal het beestje wel gek maken met alle risico;s van dien.Ziektes liggen nu op de loer! Dit gaat weken zo door tot de visjes los gelaten worden door mama. Zet je er nog meer bij kunnen ze straks met zijn allen boven in een hoekje gaan hangen als er een nest mocht komen.Daarnaast zijn apistogramma's gesteld op hun rust wat in een te kleine bak niet zal gebeuren.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die hier net komen een fout bestand hebben op wat voor manier dan ook...Een hoop mensen willen je overal bij helpen met advies en raad, dit doen ze niet allen voor het visje maar ook voor jou zo dat je veel plezier zal beleven aan deze hobby. Jij bent al verkeerd begonnen en nu maak je deze fout weer en dat is jammer.Zoals het er nu voor staat ben je een van de mensen die binnen een kort termijn zijn bak op marktplaats zal zetten omdat het zo tegen is gevallen dat je niets meer met visjes te maken wilt hebben.

Ik zou er eens over nadenken als ik jou was!

Ik zal niks meer kope en het houdwn op wat ik nu heb als het niet meer zal gaan met ruzie ga ik een nieuwe huis zoeken bedankt voor de info hopelijk blijft het goed

QFPj_RW31pCBcmmie-OUdFdQulHH8WE6.jpeg

Mijn aquarium hoe hij eruit ziet met heel veel schuilplaatsen

Yorick! zei:
Heb alle vissen weg gedaan en gericht naar cichlide heb nu alleen een harem apistogramma cacatuoides en een ancistrus
Volgensmij klopt dat niet helemaal.
Op de foto zie ik namelijk ook nog een neontetra en een panda garra.

ik wou het idd net zeggen 😉

Ik zelf heb 1 apistogramma cacatuoides man en 2 vrouwen, en 2xL333, 5x l134 en 1 overgebleven rasbora kubotai in mijn rekord 80.

Zijn dit te weinig vrouwtjes?

Zou het bij je 2 dames gouden Jeroen, in een Rekord 80.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan