Mooie vissen, heerlijke joekels


Wat een varkens. spontaan terug.
 
Nou, mijn smaak is het zeker niet, vreselijk
 
"Obesita"-variant ????? Ik ben ook niet zo'n liefhebber van dit soort gestroomlijnde vissen(zeg maar helemaal niet). Maar ieder z'n smaak gelukkig.
 
Tsja zielig... ze kunnen goed mee met andere vissen. Hier zijn ze eerder bij het voer dan de gewone goudvissen, ook al zwemmen ze nogal waggelend door hun vorm. Koddige vissen om te zien, erg zachtaardig en aanhankelijk.
 
Dit is absoluut niet zielig. Dit is hoe een Sabao (en qua bouw ook een Ryukin) er uit hoort te zien.

Ze redden zich er perfect mee. En ik vind ze prachtig!
 
We gaan over smaak geen ruzie maken hoor,....;-)tenminste niet met mij, en niet over een goudvis.
 
Ik ga geen ruzie maken, zeg alleen dat dit soort goudvissen er zo uit horen te zien ;)
 
Tsja...waar doorfokken en vergroeiingen stimuleren toe kan leiden he.
 
Ik vind ze super mooi!
Die ene is echt kei groot!!
 
Ik vind ze best mooi. Opvallend de meeste reactie's want onderstaande "gehandicapten" zijn algemeen geaccepteerd.

Engelse buldog, door de verkorte snuit ademhalingsproblemen
Racib%C3%B3rz_2007_082.jpg


Perzische kat, door de verkorte snuit ademhalingsproblemen
GWorKZgTwij1tg0JE8o-jk0OkwRvrtZG.jpeg


Pauwstaartduif, het dier kan niet eens gevaar voor zich zien.
GWorKZgTwij1tg0JE8o-jk0OkwRvrtZG.jpeg


Kuifhoen haan, de kopveren zijn zolang dat het dier niets ziet.
GWorKZgTwij1tg0JE8o-jk0OkwRvrtZG.jpeg


Guppy man, het dier heeft zo'n lange staart dat het zwemmen moeizaam gaat
guppy.jpg
 
Allemaal door de mens gecre-eerd. toch ook niet normaal.
 
Gaan we nu mensen vergelijken met door de mensen aanpaste dieren? Dan is een serieuze discussie toch niet meer te voeren?
 
De meeste babies vind ik ook lelijk ;)
 
eindconclusie is dat meningen verschillen :p
 
Ik snap werkelijk waar niet waarom al die extreme gevallen hier worden geplaatst naast een vis die gewoon nog geheel normaal kan zwemmen :s
 
De eigenaren van de andere aangehaalde dieren zullen waarschijnlijk ook niet snappen waarom men zo over die andere dieren denkt.
 
Omdat de door jou getoonde vissen natuurlijk zwaar mismaakt zijn. Ik vind ze mooi daar niet van maar mismaakt zijn ze wel.

En daar hoor je veel mensen over, maar een engelse Buldog of een perzische kat vind iedereen dood gewoon.
 
Dan kan het goudvissen deel wel opgeheven worden als men er hier zo over denkt.

Ik vind het wel jammer dat wanneer iemand z'n dierenwinkel troep laat zien (sorry voor m'n woorden) dat er alleen maar oehs en ahs komen, dan komt er een keer kwaliteit voorbij en dan is het ineens mismaakt?
 
Symbas ik vind (en dt is puur persoonlijke smaak) dat soort vissen lelijk, maar ik vind discussen of maanvissen ook niet mooi.
Maar die zijn niet door de mens mismaakt (ok kleuren bij de discus wel) zijn want die komen in de natuur zo voor en weten daar te overleven.

Dat lukt je met dit soort vissen niet en de aaibare dieren die getoond werden ook niet, die overleven nog geen 24 uur in t wild (de bulldog wellicht wat langer) doordat ze door de mens "mismaakt" zijn.

Het is toch hopelijk niet zo dat we dit soort vissen mooi moeten vinden ?
 
Nee je hoeft ze niet mooi te vinden. Maar ik vind het jammer dat dit soort discussies alleen bij kwaliteitsvissen ontstaan.

Trouwens elk huisdier zal het geen minuut in de natuur overleven dus zullen we maar stoppen huisdieren te houden?
 
Symbas Story zei:
Dan kan het goudvissen deel wel opgeheven worden als men er hier zo over denkt.

Ik vind het wel jammer dat wanneer iemand z'n dierenwinkel troep laat zien (sorry voor m'n woorden) dat er alleen maar oehs en ahs komen, dan komt er een keer kwaliteit voorbij en dan is het ineens mismaakt?
Ik zeg dat ik ze mooi vind en de kwaliteit is harststikke goed. Alleen deze vissen zijn natuurlijk mismaakt als je ze vergelijkt met een normale goudvis.

Ik heb ook sluiers en die zijn ook mismaakt toch ben ik blij dat ik ze heb.
 
@Botia
Binnen de honden- en kattenwereld is er (gelukkig) toch ook wel kritiek op dergelijke rassen. Maar zolang er vraag naar is houdt het stand.
Dat geldt eigenlijk net zoals bij deze vissen. Mismaakt, maar er is blijkbaar vraag naar...
 
Symbas Story zei:
Nee je hoeft ze niet mooi te vinden. Maar ik vind het jammer dat dit soort discussies alleen bij kwaliteitsvissen ontstaan.

Trouwens elk huisdier zal het geen minuut in de natuur overleven dus zullen we maar stoppen huisdieren te houden?

Kwaliteitsvissen ? Dat snap ik niet, wat is de kwaliteit van een mismaakt gefokte vis of dier ?

Er zijn massa's huisdieren die het wel redden hoor maar de mismaakt gefokte varianten niet, daar mag men van mij vandaag nog mee stoppen ja.
 
JWK zei:
@Botia
Binnen de honden- en kattenwereld is er (gelukkig) toch ook wel kritiek op dergelijke rassen. Maar zolang er vraag naar is houdt het stand.
Dat geldt eigenlijk net zoals bij deze vissen. Mismaakt, maar er is blijkbaar vraag naar...
Dat vind ik een goed punt dat er in die werelden ook kritiek is op dergelijke rassen. Ik ben daar niet zo goed thuis maar ik meen wel gelezen te hebben dat ze nu ook perzen fokken met een langere snuit en dat is alleen maar positief.
 
Wat bedoelde je eigenlijk in een eerdere post met " de kwaliteit is hardstikke goed"
 
Voor dit soort vissen is dit hele hoge kwaliteit (Ook letterlijk want de ruggen zijn heel hoog :p). Dit is zeg maar het beste van het beste va deze variant in de Sluier goudvis wereld.
 
darter zei:
De meeste babies vind ik ook lelijk ;)

Ohh, dat zegt mijn man ook altijd, net kleine oude mannetjes hahaha, maar kunnen idd mooi in de sluier zijn ;)
 
@Botia
Ok, ik snap het. Zelf heb ik namelijk ernstig mijn twijfels over de kwaliteit van leven bij dergelijke vissen.

Off topic: hoe kun je makkelijk quoten in dit forum vanaf een Ipad?
 

Terug
Bovenaan