Wat is er nieuw

Morsche's Endlers enzo..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Morsche
  • Startdatum Startdatum
M

Morsche

Guest
Hallo allemaal,

even kort ter introductie, ik heb 2 bakjes staan voor Endlers.

bakje 1 is +/-15 liter(25x25x25). Hierin zitten 4 koppels Staeck Endlers en x-aantal vuurgarnaaltjes.
totaalbak1_zps5c026c9b.png

Deze kennen jullie allemaal wel, de bekende vuur garnaal.
shrimp_zpssupjwvru.png

Deze kennen jullie vast niet allemaal. Dit is de Staeck Endler of Black Endler of Poecillia Reticulata cf Wingei. Het is niet duidelijk of dit visje nou een Reticulata(gup) is of een Wingei(Endler). DNA onderzoek is geen succes geweest. Het vermoeden is dat dit visje een in het wild ontwikkelde hybride is. Hybride wil zeggen mix tussen verschillende variaties Endlers of Endlers en guppies bijvoorbeeld.
Staeck02_zpsev6v3f97.png

Het gedrag van dit visje is heel eigenzinnig ten opzichte van zowel de Reticulata als de Wingei. Hij is niet zo druk als de Reticulata maar is heel erg timide en schuw. Daarnaast gedraagt dit visje zich in scholen vorm, het blijft erg dicht bij elkaar. Het volgt elkaar ook.
Staeck01_zpsoubqmtju.png

Staeck02_zpsplqxgcz6.png

Dan heb ik nog bakje twee, deze is iets groter, bedraagt +/-27 liter(30x30x30). Hierin zitten 3 koppels Cumana Red Chest Endlers, 8 Corydoras Pygmeaus, 3 Otocinclus en x-aantal Endler babies.
totaalbak2_zps38bc3cd1.png

Dit is de Cumana Red Chest Endler. Dit is een 'pure-strain' Endler, dus niet gemixt met andere Wingei variaties of gemixt met Reticulata. Cumana staat voor het gebied waar deze variatie is gevangen.
endler03_zps160dcyca.png

endler02_zpsu3zsg95t.png

endler01_zpsjdmv3d1p.png

En ik heb dus Corydoras Pygmeaus:
Corydoras_Pygmeaus_zps7fccfe0f.png

En Otocinclus:
otocinclus_zpsc97d8566.png

En babies:
RedChestbabies_zps045a6b39.png

Vragen staan vrij!

Bekende bakken 😀
Wel mooie foto's!

Tijd inmiddels vervlogen en er zijn veranderingen geweest.

Ten eerste zijn de red chest Endlers weg, ik vond ze niet mooi. Een slechte kweek geweest.
Ik heb daarvoor in de plaats nu Rio Oro 2002 Endlers(Daar heb ik inmiddels jongen van zwemmen):
11070136_822604937788736_5507563276251275596_o_zpsufvor19v.jpg

11064642_822604941122069_110025983342060999_o_zpsxa2vilgi.jpg

Daarnaast heb ik in diezelfde bak Crystal Red garnalen en oranje Posthoorn slakken bij geplaatst:
shrimpfeeding_zpsnpua6nf7.png

food%20sharing_zpsgccox4sa.png

De Staeck Endlers doen het ook goed, de eerste 'pubers' beginnen kleuren te vertonen:
Staeck%20Jong02_zpse379nndi.png

Staeck%20Jong01_zpsvyquoo31.png

Staeck%20Jong03_zpssgcfzbab.png

Tot slot een overzicht van beide bakken:
beideAqua_zpsiqkbxvbz.png

Aqua01_zpsyouuxe2p.png

aqua2_zpsncxfx4t8.png

Volgende maand ga ik een 60cm bak opzetten. Hier wil ik enkel de Endler mannen in plaatsen. Zodat de vrouwtjes rust krijgen en de jonkies ruimte hebben om te groeien. Daarnaast kan ik dan beter gaan selecteren voor de kweek. Om de mooiste mannen te cre�ren.

Verder weet ik nog niet wat ik bij deze mannetjes ga plaatsen. Ik wil graag dwerg cichliden maar hun waterwaarde behoeften komen niet geheel overheen. Endlers houden van harder water dan bijvoorbeeld Apistogramma's.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan