Mos met alg


Dat kan, als je de oorzaak van de alg hebt gevonden en dat hebt opgelost, zal dit vanzelf verder verdwijnen, dus hergebruiken kan zeker.
 
Maar eerst schoonmaken. Of in carbowater leggen? Het is voor een nieuw op te starten bak
 
Goed schoonmaken kan voldoende zijn, even wat laten weken in een carbo oplossing kan wel een stootkuur geven welke daarbij kan helpen, maar ga ervanuit dat een opstartende bak zelf al alg gevoelig is dus het zal zijn tijd nodig hebben tot dat deze goed is opgestart zodat het zelf de algen de baas kan.
 
Hen je een foto van deze mos met alg? Als het erg is zou ik et zelf wegdoen. Vaak zie je hier ook penseelalg is en dan zou een stootkuur in een apart bakje kunnen helpen.
 
20170519_101231.jpg
20170519_101231.jpg
20170519_101241.jpg
 
Ja ik moet toegeven dat ik een leesbril draag maar ik kan er niks van maken maar wellicht een ander wel;)
 
haha, nou dan hoop ik het maar. Anders leg ik het nog ff in carbo
 
Ik zou even andere reacties afwachten alvorens het in de carbo te leggen. Mocht het een incidenteel plukje zijn dan kun je dat ook even eraf trekken of knippen.
 
Zoveel is er niet te zien, een heel klein beetje alg is ook vaak natuurlijk, ik zou er niet te veel aan doen, niet meer dan de kleine plekjes weghalen.
 

Terug
Bovenaan