Mosballen veranderen van kleur !!!


O

OVL

Guest
Hallo,

Ik heb sinds maanden 2 mosballen in de tank! Nooit problemen gehad. Nu veranderen die sinds enkele dagen van kleur!! Van mooi donkergroen naar lichtgroen en bruin (beige)!!! Het lijkt of ze afsterven.
Iemand hier ervaring mee of een oplossing?
 
Misschien een fotootje?
 
Kan er nu geen maken, maar zal ééntje posten zodra ik kan
 
Ja, als ze verkleuren zijn ze aan het afsterven, wss een licht tekort. Ik heb ooit eens een mosbal gekocht die langs onder zo verkleurd was(wat in de winkel niet te zien was), heb dit deel er gewoon afgeknipt en dan de mosbal opnieuw opgebonden. Na verloop van tijd groeit deze terug mooi dicht en is de draad niet meer zichbaar. Wel af en toe omdraaien zodat alle kanten licht krijgen en zorgen voor een goede verlichting om ze fris groen te houden.
 
Ik heb ze in de nano gehad met vrij weinig licht maar daardoor gingen ze niet dood. Of er moet erg weinig licht boven hangen natuurlijk. Wat meer info en een foto is dus welkom.
 
Hier een foto.
De kleur is meer bruinachtig. (op de foto lijken ze grijs)

Ik heb ze reeds maanden, en liggen vooraan in het aquarium, dus voldoende licht hoor.
Heb vandaag een waterwissel gedaan, de mosballen uitgeknepen in een bakje met aquariumwater en er opnieuw ingelegd. Weet niet wat verder te doen.


gpHsaRw3fg2bjbknX2lVwnXsj6KDZdNT.jpeg
 
Iets anders maar staat die Anubia erachter niet met de wortelstok in de bodem?
 
Iets anders maar staat die Anubia erachter niet met de wortelstok in de bodem?
Neen die is vstgebonden op een stuk hout, (sinds jaren) Door de wortels zie je het hout bijna niet meer
 
Ok, dat is dan prima en dat zag ik inderdaad niet;)
 
Mosballen geven juist voorkeur aan weinig licht. In de natuur rollen ze over de bodem van meren. Ik zou deze mosballen uitknijpen onder de kraan en dan op een donkerder plekje zetten.
 
Ja hier in de nano ook geen problemen met weinig licht.
 
Mosballen geven juist voorkeur aan weinig licht. In de natuur rollen ze over de bodem van meren. Ik zou deze mosballen uitknijpen onder de kraan en dan op een donkerder plekje zetten.
Ok, Ga dat eens proberen,
bedankt
 
Hoop dat ze het 'overleven'
 

Terug
Bovenaan