Wat is er nieuw

Mosmatje

• Onderwerp starter Onderwerp starter Piet 2.0
  • Startdatum Startdatum
P

Piet 2.0

Guest
Hallo,

Ik wil graag een mos matje maken, maar ik vroeg me af of jullie tips hebben om het matje op de bodem te houden. Zelf zat ik te denken aan de loodjes die je bij de koudwater plantjes krijgt bijv. waterpest. Maar ik las dat dit niet goed voor het water is of valt dat mee?

Lood behoort tot de zware metalen en die zijn giftig. Niet gebruiken dus

Moet het speciaal een matje zijn? je kan bv ook mos op een stuk hout of steen binden met visdraad.

Crash heeft het in zn garnalen bak erg leuk op hout zitten zodat het net pruikjes lijken.
Je kan er best veel mee doen hoor.

Misschien heb je hier wat aan?
(Info van http://www.onsnatuurgenot.nl/aquarium/mossen.htm):

Hoe (en waar) te bevestigen

Mos is te gebruiken op de wand, op hout en op stenen. Als het opppervlak maar enige hechting voor het mos biedt. Een spiegelgladde steen of wand zal niet werken.

De bevestiging kan met van alles, als dit maar inert is in water. Dus geen stoffen afgeeft aan het water. Denk aan bijvoorbeeld:

Kopspelden
Nietjes (zonder koper)
Horgaas
Haarnetje
Visdraad
(IJzer)Garen

Laat uw fantasie de vrije loop. Hiernaast zit u twee stukken gaas waartussen mos is geplaatst. Waarbij heel slim in het gaas een zuignap is verwerkt, zodat deze op een glazen achterwand is te bevestigen. Met als tweede voordeel dat de wand uitneembaar is, en dus makkelijk buiten het aquarium is te onderhouden.

bedant voor de website!

ik heb het eigenlijk nu heel simpel op gelost.

horgaas boven, stevige plasticgaas onder, mos er tussen en dicht genaaid met visdraad.
In het water heb ik er 2 stenen (link en recht) op gelecht. omdat de plasticgaas wat stijver is blijft het ook goed recht liggen op de grond en de horgaas geeft een leuke hobbelige en wat natuurlijkere effect.

mos komt nu al een beetje naar boven!

Leuk, post binnenkort maar eens een foto!?!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan