Wat is er nieuw

Mosselkreeftje

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hoi! Al enige tijd heb ik 'last' van het mosselkreeftje in mijn bak. Ik weet dat ze onschadelijk zijn, maar ze irriteren me wel.

Nu vertelde iemand mij dat er vissen zijn die ze graag eten, maar ik kan zo niet vinden welke vissen dat zijn.

Ik heb een 70 liter bak (juwel rekord 700) en ik ben nog op zoek naar een nieuw scholenvisje. Als ik het kan combineren zou het helemaal mooi zijn namelijk.

heeft iemand enig idee of ervaring? (Of een andere enigszins onschadelijke, diervriendelijke manier om er vanaf te komen)

Groetjes Ilona

Triops Longicaudatus schijnen ze graag te lusten, maar weet er voor de rest niet veel van. Is een soort van garnaalachtig iets dat op een degenkrab lijkt. Denk wel dat je er een beetje mee moet oppassen want kunnen blijkbaar ongeslachtelijk voortplanten.

http://mytriops.com hier veel info gevonden over het boven genoemde beestje, best leuk diertje.

Ben zelf een keer van die plaagdiertjes afgekomen door een schooltje brigittae,heb ze de eerste dagen geen voer gegeven en de diertjes waren zo weg.
Werkt volgens mij wel met zo goed als elke andere vissoort die niet vies zijn van levend voer.
Weet alleen niet meer welke het precies waren maar ben ook eens van een plaag vervelende beestjes verlost door steeds een stukje komkommer in de bak te doen,gingen ze massaal van eten en haalde het dan voorzichtig uit het bakje.
Na een aantal dagen waren ze zo goed als verdwenen.

Ja komkommer werkt prima en verder kunnen ze geen kwaad. Op de garnalenfora lees je dat je die juist hebt als de bak goede waarden heeft.

De beestjes zeggen bv weinig over de ph dus is niet automatisch zo dat de waarden goed zijn voor een bepaalde soort garnalen,zijn een teken dat je water heel schoon is.
Bij mij gingen ze op de garnalen en tylo's zitten en die vonden dat ook niet heel fijn aan de reacties te zien.
Verder vind ik het persoonlijk ook niet prettig naar het bakje kijken als het 1 wolk met krioelende stipjes is 😉

Ja dat kan ook hoor. Ze bedoelden misschien dat het erg schoon is. Is ook alweer een tijdje terug dat ik op het GEK kwam.
Maar het is in ieder geval niet een slecht teken en kwaad doen ze op zich ook niet.
Dat wij het minder prettig vinden om ernaar te kijken is weer wat anders dan.
ik zoog ze weleens af met een stukje luchtslang weet ik nog wel.
Maar ja dat is meer water naar de zee dragen hoor.

Schoon water idd maar maakt niet uit snap wat je bedoelt hoor maar moest het ff beter weten! 😀
Kwaad is een groot woord maar bv de slakken bleven in hun huisje zitten vanwege die pokke beestjes en wie weet als ik de plaagdiertjes niet uit het bakje had gekregen waren de slakjes misschien wel van de honger omgekomen en dan noem ik dat toch wel een kwalijke zaak hoor... :juggle:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan