Wat is er nieuw

MyAqua's Trigon 190 Paradijs

• Onderwerp starter Onderwerp starter MyAqua
  • Startdatum Startdatum
Ziet er qua verlichting goed uit Steve! Inrichting ook leuk, nu alles lekker met rust laten.
Probeer nog even de laag zand bij de voorruit wat naar achter te schuiven zodat je niet die lelijke rand tegen de ruit hebt liggen

Hmmmmm....je kruis midden in je bak is minder...anders plaatsen?
Doen je planten het nog? Zie dat je iets veranderd hebt

Plantjes zagen er net niet super uit, deze week even een halve dosering extra geven en dan toekijken 🙂
Kruis zit niet precies in het midden, anders plaatsen lukt niet aangezien de stengels al bijna tegen de achterwand aanzitten maar geen zorgen! ik ga nog een mooi stukje halen om vanaf achter bij de pomp met een boog om alles heen naar links voor te laten komen 🙂

Hey muzzie, dit komt natuurlijk nog wel maar het hout zit momenteel vastgeklemt kon het maar half vol laten lopen dus nu ist allemaal nog drijfhout haha.
Fijn dat ik het goed heb gedaan met mn verlichtig, is iets nieuws dus dat is altijd spannend.

haha je blijft het proberen maarnee haha, miss is de lucht een bietje vuil hier ofz xD

Hmmm, vind dat kruis minder.

Denk, dat je verlichting iets teveel gedempt is.

Ff aanzien, wat je planten vinden.

Blegh het moest geen kruis voorstellen want ze zitten achter elkaar langs, kon er niet veel anders van maken met die lange stukken haha.

Hmm heb al iets, die lange tak rechts naar achter zetten, de tak links achter meer schuin naar voren en dan nog even kijken voor een andere tak, ga ik morgen wel goed 🙂 eerst moet het hout goed volgelopen zijn anders lukt het zowiezo niet.

Mij stoort dat kruis niet hoor, het lijkt mij ook moeilijk om dat hout goed neer te zetten!

Is het ook, die lange stukken kun je niet goed in de bodem steken waardoor die blijft staan hij leunt ook op het hout wat je niet ziet (zoals geplant!😀) morgen eens even kijken bij de LFS voor een ander stukje hout, maar kost ook al weer gauw 10 euro.

Of heeft iemand in de buurt van Oss nog mooie gekronkelde stukken? (of een soort boog achtig iets) ?

Of het opsturen als ik weet wat het me gaat kosten.

Wat iedereen ook zegt over je hout, ik zou het voorlopig even zo laten staan... Staat heel mooi zo vind ik. Misschien is het dan wel niet iets wat je in de natuur tegenkomt, maar dat is niet je streven toch?

Misschien nog een steen of drie er in?
En de visjes? Heb je daar al een idee over?

In Oss zit volgens mij alleen de tetra.. die hebben niet bepaald een groot assortiment aan hout... Bij coenen in best hebben ze bakken vol. En bij de discus hier in uden hebben ze ook redelijk wat keus.

Ik heb ook niet zo veel moeite met het hout zo hoor, het heeft wel iets bijzonders. Zeker als er nog een stukje bij komt.
Mooie bak hoor :thumbs:

Ik zou inderdaad wel proberen het zand bij de voorruit iets minder hoog te doen. Omdat er licht (van buitenaf) op valt zullen er zwart/groene plekken ontstaan (algen) en dat staat niet zo fraai.

Okee henk, als ik weer in de bak aan de slag ga ga ik het meteen doen! dankjewel voor de waarschuwing.

Joshua hun hebben buiten ook nog veel hout, niet mega veel.

We hebben De Tetra - spierings vis - Aqua-Rainbow

Alle 3 goede zaken, niks mis mee 🙂
Hmm Joshua wil er nog wel 1-2 stenen bij halen haha, mijn vissen worden:

Koppeltje colisa chuna's
20 kardinaaltetra's
10 Rode Minors
3 algeneters
10 corydoras.

Ook zit ik te denken aan de kegelvlekbarbeeltjes, maar 3 schoolvissen vind ik te veel dus moet ik even kijken maar vind de rode minors te mooi om ze niet te pakken en de kardinalen zullen super mooi zijn denk ik in een verduisterde bak, zwevende (of zwemmende) lampjes haha.

Oh van die andere had ik nog.niet gehoord en bij de tetra ben ik nog maar een keer geweest. Heb k waarschijnlijk niet goed opgelet toen 🙂 .

Kardinalen doen het altijd goed. Ik heb er een schooltje van 17 inzitten en dat zijn mn favorieten. Helaas hed ik er vandaag eentje ge�uthenaseerd/aan de schildpadden gevoerd, die had zeer waarschijnlijk waterzucht en zag er steeds slechter uit... Helaas, maar het is beter zo.

Ja, soms worden ze ook moe van het water dat zegaan zuchten he ''haha''

Je kan naar buiten lopen, eerst hadden ze daar koikarpers zitten maar nu ook niet meer.

Spierings vis had eerst een Roze kwal, zoutwater erg vet was die precies zoals op google.

Aqua-Rainbow is wel goedkoop maar bied ook minder kwaliteit met sommige vissen. de kardinalen zien er daar wel goed uit 10 voor 10 is de moeite waard niet? natuurlijk even extra goed inspecteren voor het kopen. 🙂

Dat is inderdaad niet duur maar ik ben van mening dat je beter wat meer uit kan geven voor kwaliteit.

Ze zien er goed uit? zelfde als bij de andere winkels.

Denk dat de kardinalen de beste kwaliteit vis is die ze hebben (niet zeker natuurlijk)

Ze hebben er ook kleine discussen 5 euro per stuk, die komen in mijn toekomstige trigon 350 🙂

Hier weer even een fototje na de aanpassingen:

20130922_021201_1.jpg

Morgenavond zal ik meer foto's uploaden als de mist weg is getrokken.

Morgen nog even de schaduweffecten toevoegen. hier zul je niet veel van zien aangezien ik dit alleen maar rechts ga doen bij het hout, het is nu licht bruin en dit wil ik een iets meer natuurlijke kleur geven.

Ook deden de planten het niet goed met zo weinig licht, er zitten ook veel drijfplanten in die het sterke licht al een beetje dimpen.

Waarschijnlijk maandag de eerste vis, als het nitriet nogsteeds 0 is en er geen gekke dingen zijn in de Nitraat PH KH GH 🙂

Mooi aquarium,

Dat gaat helemaal goed komen zie ik 😉

Stukken beter dan die hangene frikadellen die je eerst had 😉

Nu alles eens even met rust laten. Je hebt al begrepen dat het niet goed is voor de plantjes als ze elke 2 dagen worden verplaatst (bij wijze van spreken).

~ Ivo

kan ik alleen maar mee eens zijn, niks meer aan doen, vind um zo echt veeel mooier

zooooooo he, dat is anders...helemaal geweldig zo...heel natuurlijk.

hoop het voor je dan de nitriet goed is..beetje leven erin...

Mooi geworden zo. Het hangende hout vond ik ook erg mooi, maar nu is het eigenlijk nog mooier. Anders was het teveel van het goede geweest.

Ik vind ook, niks meer aan doen!

Trouwens, bij de discus hier hebben een schitterende L-191. Echt een prachtig beest. Kost wel wat, maar heb je ook echt een blikvanger. Ik weet alleen niet hoe groot hij wordt en of hij in je bestand past.

Puur,natuur,zoals in het echt. Toppie.

Heyy wat een leuke reacties haha tovert zomaar een glimlach op mn gezicht!!

Nee was nu ook eigenlijk niet meer van plan om hem te veranderen, het staan mooi en anders word het weer te vol ofzo...

Joshua die hebben ze bij aqua-rainbow ook, 20 euro dacht ik zo. hij is er ook met rode ogen vind hem dan op een watermeloen lijken haha. (aqua-rainbow staat volgende maand ook in vianen) misschien leuk om even aandacht te schenken aan dat kraampje, goedkoopste lfs van de 3 bij ons dacht ik zo. ook qua voer en ze hebben ook een eigen-merk zoals filterwatten (goedkoper dan die van juwel) en zijn hetzelfde, spirulina vlokkenvoer en alles. wie weet vinden jullie het iets ik kom er tenminste vaak en ze hebben me nog nooit teleur gesteld.

Joshua waar woon je ergens? als het niet te ver is kom ik vd week/volgende week eens langs om te kijken, leuke zaak? niet te duur en toch kwaliteit?

Ja Q vanavond nog een keer nameten voor de zekerheid en dan morgen kan het avondtuur beginnen haha.

Echt leuke reacties, gister zat ik nog erg te twijfelen maar nu weet ik zeker dat ik de bak zo laat 🙂 dankjewel allemaal.

Ook eventjes nog wat foto's bak is nog wel mistig bah, had gehoopt dat het nu al bijna weg zou zijn.

-N_5jvHlgPo1KZIjxGnEWpE1T-jO2ohf.jpeg

20130922_203551_1.jpg

Schaduw is gelukt, het linker stuk hout is nu donkerder alleen op foto's nog erg licht. hij ziet er in het echt uit als het lichte stukje op het kleine donkere hout. met mooie donkere strepen.
20130922_203559_1.jpg

ik zal weer foto's plaatsen als mn bak weer helder is.

Ziet er goed uit hoor. Eindelijk ben je zo ver dat je de eerste visjes kan gaan toevoegen aan je paradijs.

Trouwens, bij de discus hier hebben een schitterende L-191. Echt een prachtig beest. Kost wel wat, maar heb je ook echt een blikvanger. Ik weet alleen niet hoe groot hij wordt en of hij in je bestand past. [/quote]

Prachtige vis inderdaad. Mijn aquariumzaak wilde hem aan mij ook verkopen. Maar goed dat ik eerst hier even om info heb gevraagd. Deze vis kan namelijk 50cm worden!

Dankjewel anja 😀

Haha klopt robin op google staat ook een reuzachtige (weet niet of die nep is) :$ maar ze zijn voor aquaria dus zo heel groot zullen ze niet worden.

Veel pleco's kunnen 60 cm worden, die hadden ze er ook 1 zitten bij aqua rainbow (3 jaar terug) leuk beesie

idd eindelijk vissies ;D

Je weet met dat hout goed raad Sietse, heel knap gedaan, mooi zo :thumbs:

thanks, en ut is Steve... :*( waarom is mijn naam zo moeilijk 😛
Mijn leraren noemen me steeds steef.... haha

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan