Wat is er nieuw

Mysterieuze verdwijning...

Bono_C

Well-known member
Lid geworden
17 september 2014
Goedendag allemaal, ik zit met een vraag.
Tot 2 weken terug had ik 30 kardinaal tetra's in mijn aquarium zitten, tot mijn grote verbazing zijn er daar nu nog 9 van over...
Ik heb mijn hele bak na gekeken en geen enkel spoor gevonden van de andere 21 tetra's.
Ik heb in mijn bak o.a. ook nog:
2x roodrug maanvis
2x discus
20x marmerbijlzalm
10x glasmeerval
5x chiclide koppel
2x L-meerval

Iemand enig idee hoe mijn kardinaal tetra's spoorloos verdwijnen!?

Alvast bedankt voor alle hulp mede aquarianen...
Groetjes

Hadden de maanvissen honger? Heb her en der gelezen dat het geen beste combinatie is, omdat je manen ze op eten. Zou ook verklaren waarom je er niks van terug ziet. Heb er geen persoonlijke ervaringen mee, alleen gelezen.

Gr. Nick

Ja ik heb ook weleens de verhalen gelezen dat dit soms gebeurt. Vaak gaat het ook wel goed dacht ik.
Heb je ook gekeken of ze op een rare manier misschien in de filter zouden kunnen terecht zijn gekomen??

Welk formaat hadden de karinaaltetra's?
Hoe groot zijn de maanvissen?
Welke "cichlide" heb je het verder over?

~ Ivo

Mijn maanvissen hebben in grote van +/- 15 cm en mijn kardinalen van minimaal 2 cm....
Weet de namen van de koppels niet uit mijn hoofd, buiten nannacara sp neon en microgeophagus Ramirez electric blue
De nannacara is trouwens sinds vandaag gaan jongen, heb nu zo een stuk of 30 kleine in m'n aquarium, moet ik deze apart zetten? De moeder bewaakt het nest hevig en jaagt iedereen uit de buurt....

Dankje voor jullie snelle reacties alvast!!

Die hoef je voorlopig geen een meer te geven.

Bono_C zei:
Mijn maanvissen hebben in grote van +/- 15 cm en mijn kardinalen van minimaal 2 cm....

Dan weet ik wel wie de daders zijn. Een maanvis kan zijn bek dusdanig ver open gooien dat er gemakkelijk een visje van 2 cm in past. Duur voer

Ja zeg dat wel, vond het maar vreemd omdat het de eerste tijd goed ging, maar de laatste tijd zijn de maanvissen ook erg druk, het mannetje zit achter het vrouwtje aan, denk dat ik die 2 eens in een aparte bak ga plaatsen, kijken hoe het dan gaat, en anders maar een nieuw baasje voor ze zoeken, want wil rust in de bak voor mijn discusvissen.

Bedankt voor alle hulp!

Groetjes Bono

Ik zou eens een goed gesprek met je maantjes aangaan dan. Is mij ook eens gebeurd met manen en neon Tetratjes.

Het is een beetje leedvermaak, maar ik moest hierom toch erg hard lachen :sorry:
Bertus zei:
Die hoef je voorlopig geen een meer te geven.
Die Bertus ook altijd! 😀 😀

~ Ivo

Met zekerheid zijn maanvissen de oorzaak, deze kunnen hun bek zo ver openen dat een kleine tetra zo verdwenen is.

Een kennis van mij wilde mijn stel aphyosemion gardneri's graag hebben.
Mooie uitgegroeide exemplaren.
Een week later had ie geen enkele kegelvlek barbeel meer!
Had hem nog zo gezegd dat ze wel levend voer moesten hebben....

John.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan