KreekS
New member
- Lid geworden
- 28 mei 2026
Goedendag. Mijn naam is Sandra, overmorgen 56 jaar jong, 2 decennia geleden ben ik gestart met een juwel record 60. Na verhuizing een Ferplast Dubai 100 gekocht omdat die net iets groter en luxer was dan de juwel 180. Die destijds gevuld met Moenkhaussia pittieri/Diamantzalmen en amanogarnalen. Later aangevuld met corydoras panda en pygmy. Die bak heb ik nog steeds. Het schooltje van 7 diamantzalmen waren inmiddels uitgegroeid tot 30+ en verbazingwekkend genoeg zit er nog steeds een amanogarnaal in. Wat ik niet begrijp want of hij is meer dan 15 jaar oud, of hij is geboren in zoetwater wat volgens mij niet kan. Dus raadsel. De diamantzalmen zijn intussen verkocht naar een veel grotere aqua en ik heb nog 1 panda en 1 pygmy cory. Plus twee baby diamantjes die eerst wat groter moeten worden voordat ik voor deze een nieuw huisje zoek. De Dubai, draaiend op een jble901, en T5 was wel aan vervanging toe. Dus mijn plan was eerst de juwel 60 van zolder te halen, in te laten draaien en daar even mn resterende visjes in te doen. Helaas na een week indraaien en hernieuwde enthousiasme voor de hobby te hebben gevonden, kwam ik thuis en stond mijn woonkamer onderwater. Lang verhaal kort, er staat nu een nieuwe Oase styleline 125 met Oase biomaster 250 reeds anderhalve werk in te draaien. Her plan is de corys en garnaal daar in te doen en aan te vullen. Met daarnaast een schooltje amber tetras. Voor de diamantjes moet ik nog een ander bakje tot ze wat groter zijn. Het is verbazingwekkend hoeveel meer inzicht er in her houden van zoetwatervissen is vergeleken met 20 jaar geleden. Met de start van de Dubai veel op Forums gezeten en nu ik de hobby meer actief oppak weer terug. Van huus uit bioloog zijnde hoop ik hier veel interessants te leren. Hierbij een foto van de in draaiende Oase.
Bijlagen
Laatst bewerkt: