Na meer dan 14 jaar "kruipt het bloed waar het niet gaan kan"


NielsW

Well-known member
Lid geworden
28 februari 2020
Berichten
156
Leeftijd
41
Locatie
Schaijk
Hey mensen op dit leuke forum,

Ik heb even wat rond zitten kijken en ik dacht laat ik toch maar even registeren en mijn verhaal doen.
Na meer dan 14 jaar, veel wikken en wegen heb ik toch besloten het weer op te gaan pakken, ik heb weer een aquarium gekocht.

Ik begon ooit met een 80CM bakje (en vele kleintjes daarvoor) waarin ik de standaard fouten maakte qua vissenbestand en omgeving:
Afbeelding001.jpg


Maar hierna heb ik me er echt in verdiept, en ben ik helemaal opnieuw begonnen maar dan ook meteen met de grootste uitdaging op zoetwatergebied....... Discussen:
full


ook hier heb ik wat aanpassingen aan gedaan door de jaren heen, maar het mooie was de bak liep best goed en het onderhoud.... nou ja, dat weet je als je er aan begint.
full

full

full


Veel met Osmose aan de slag geweest, veel water verversen, gehuild toen de 1e vis dood ging (ja het zijn net huisdieren) maar het was ook een hele klus om het allemaal op orde te houden. Grind en zand mengt niet lekker. Verkeerde vissen erin, planten die het niet goed deden, de PH chemisch op peil houden, etc. Het was gewoon veel werk.
Destijds veel actief en geleerd op het punkyfish forum maar die bestaat niet meer.
Na ruim 2 jaren een vision 450 met discussen te hebben gehad, heel veel in de dieren te hebben verdiept en (al zeg ik het zelf) het uiteindelijk goed op de rit te hebben gehad, besloten wij (mijn ex en ik toen....) te verhuizen en was er geen ruimte meer voor een aquarium.
Ik moet zeggen dat mede door de geboorte van mijn zoontje (die nu 8 is), werkdruk en studeren in de avonden ik het eigenlijk ook niet heb gemist en het leven ging door...

Nu inmiddels alweer mijn leven in een rustig vaarwater (voor hoever dat kan in de IT) naar mijn nieuwbouwwoning verhuisd en ik wist niet wat ik met die 13 M lange muur moest doen beneden tot het begon te kriebelen en ik dus besloot toch weer een aquarium te starten!
Nu alleen iets beter, een Rio450 (Led) + CO2 set met ph controller en 2 eheim prof4 erop gaan we de hobby eens opnieuw leven in blazen. Als het echt weer bevalt zoals ik hoop, dan wil ik binnen een paar jaar de Rio eruit doen (of naar de slaapkamer :p) en een aquarium laten maken. De leidingen in de grond heb ik al voorbereid mocht ik dat willen.

Ik ga hier veel lezen en weer veel leren maar ook kijken of het weer leuk is om op een gezellig aquariumforum actief te zijn. Ik probeer jullie op de hoogte te houden van het project wat ik ga starten en hoe het gaat verlopen. Daarover dus in een ander topic meer :)
Mochten jullie meer willen weten over mij don't be afraid, just ask!
 
Hey oud maatje van PunkyFish.
Welkom terug Niels
 
Leuk aquarium, compliment! Ook namens mij welkom. Qua begin van de hobby zie ik een bepaalde gelijkenis.
 
Welkom!
 
Mis wel een beetje een plek waar je eenvoudig je "verhaallijn" kwijt kunt. Ken dat nog van andere fora en was altijd leuk om te doen maar ook om de verhaallijn van anderen te lezen.
Of is er een plekje daarvoor hier?
 
Mis wel een beetje een plek waar je eenvoudig je "verhaallijn" kwijt kunt. Ken dat nog van andere fora en was altijd leuk om te doen maar ook om de verhaallijn van anderen te lezen.
Of is er een plekje daarvoor hier?
Als je een fotoalbum aanmaakt kan je daar alles en voor vele jaren weergeven en bewaren,
 
Mis wel een beetje een plek waar je eenvoudig je "verhaallijn" kwijt kunt. Ken dat nog van andere fora en was altijd leuk om te doen maar ook om de verhaallijn van anderen te lezen.
Of is er een plekje daarvoor hier?
Gewoon in de sectie fotoalbums een topic openen kan je alles kwijt wat je over je bak enzo wilt delen.
 

Terug
Bovenaan