Na te denken over een Betta..


Rubz

Well-known member
Lid geworden
23 januari 2016
Berichten
2,221
Leeftijd
34
Hallo allemaal,

Mijn rekord800 draait nu meer dan een half jaar en alles lijkt goed te gaan.

Visbestand

18x microdevario kubotai

4x dario dario (scarlet badis, badis badis bengalensis, bengaals vuurtje)
met 1 dominant mannetje, mijn gevoel zegt dat het allemaal mannetjes zijn...

8x japonica


en nog wat verdwaalde vuurgarnalen.

Het zou me toch wel mooi lijken om er een mooie betta splendens bij te zetten. Wou jullie even raadplegen over de do's en don't s

Alvast bedankt,

Groeten
Ruben

Zie linkje onder mijn naam voor een indruk van het aquarium.
 
Laatst bewerkt:
Tja, veel hangt weer af van meneer zijn karakter. Bij garnalen zou ik geen betta houden want ik heb zelf ervaren dat die redelijk grote exemplaren zo opeet. Laat staan nakweek daarvan. Ook wil een Betta graag rust zeg maar en met zo n Dario weet ik niet of dat geen ellende zal geven.
 
Tja, veel hangt weer af van meneer zijn karakter. Bij garnalen zou ik geen betta houden want ik heb zelf ervaren dat die redelijk grote exemplaren zo opeet. Laat staan nakweek daarvan. Ook wil een Betta graag rust zeg maar en met zo n Dario weet ik niet of dat geen ellende zal geven.

Ik vind het lastig voorstellen een Betta die een Japonica op eet. Vuurgarnalen vind ik daarentegen ook niet erg. Ik denk dat de fel gekleurde 'baas' dario wel voor conflict kan zorgen. En de kubotai zijn bij mij erg drukke visjes, altijd in beweging.

Drijfplanten komen er niet in.
 
Japonica's zijn veilig bij een betta.

Zou eerder bang zijn voor je kubotai.

Drijvers (over overhangende planten) stellen ze wel zeer op prijs
 
Japonica's zijn veilig bij een betta.

Zou eerder bang zijn voor je kubotai.

Drijvers (over overhangende planten) stellen ze wel zeer op prijs

Hmm, nog andere ideeën voor een leuke, gekleurde eyecatcher?
 
Ik ging uit van de mini Japonica.
http://database.gek.nu/?id=72

Deze worden net zo groot als een Vuurtje maar als het de grote betreft dan zal dat weinig problemen geven en die kweken ook niet in zoet.

Daarbij is de bak erg mooi maar niet dicht beplant en ze houden wel van planten en drijvers.
 

Terug
Bovenaan