Wat is er nieuw

Naaldgras

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marrie98
  • Startdatum Startdatum
M

Marrie98

Guest
Ik was ene beetje aan het kijken voor naaldgras en zag foto's van een aquarium waar het naaldgras ruim 30 cm hoog was. Ik zou dit graag ook willen als achtergrond plant. Echter kan ik alleen maar kleine naaldgrasjes van +- 10 cm vinden.
Weet iemand waar je grote naaldgrassen kan krijgen of hoe je de 10 cm naaldgras snel laat groeien?

Tja ik heb het ook weleens gehad en ik denk dat in jou bakje van 60 cm met niet al teveel licht je echt niet zo makkelijk dat kan bereiken. het is mij niet gelukt.
Ik weet niet eens hoe hoog het kan worden, maar dat heb ik hier dus echt niet kunnen bereiken.

Hier spreekt men ook tot 15 cm en dat lijkt me ook meer de juiste hoogte voor naaldgras.

http://www.hobbykwekers.nl/planten/item ... aaldgras-2

Dat spul doet 't bij mij ook totaal niet, ben al blij als het een paar maanden overleeft.
Kun je met vallisneria nana niet hetzelfde effect bereiken? Heeft ook iets van gras weg.. is een stuk makkelijker te houden..

Ja dat klopt helemaal Mark. Ik heb het bij de garnalen gehad maar kreeg het ook haast niet aan de praat en was ook blij als het overleefde hoor.
Vallisneria is een goed idee en prima voor de achtergrond vind ik.

Vallisneria doet het bij mij nooit. Hij gaat altijd dood of overheerst het aquarium (plant hem zoals het moet) en als ik hem snoei (zoals het moet) gaat hij dood.

http://www.aquarium-planten.com/shop/5/ ... vipara/978

Deze heb ik een keer gebruikt voor de achtergrond. Is een grotere versie, weet niet precies hoe lang die wordt maar bij mij kwam die tot het wateroppervlak. In het begin deed ie het wel ok� maar na een tijdje ging ie toch dood.

Soms inderdaad moeilijk te houden.

Hier heeft het meer dan een jaar in het aquarium gestaan zonder kapot te gaan, maar echt groeien deed het ook niet.

Tot het op een moment dan toch aansloeg (nadat ik met CO2 begon) en ik overal uitlopers kreeg. Werd het een beetje beu overal een paar sprietjes uit te plukken en als bundeltjes opnieuw in te planten en heb het toen maar weggedaan.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan