Wat is er nieuw

naam gele ciclide gezocht

• Onderwerp starter Onderwerp starter connie
  • Startdatum Startdatum
C

connie

Guest
wie kan mij helpen...
Ik heb in het verleden wel eens knalgele ciclides gehad,ong een cm of 6,met wat zwart aan de vinnen.
Ik had ze toendertijd gewoon in mijn gezelschapsbak zitten zonder problemen.
Nu heb ik nog een 60 cm bakje over en zou daar graag een ciclidevriendelijke bak van willen maken met die gele erin.
Ik kan alleen de naam nergens terugvinden..dus wie kan mij helpen?

Labidochromis Caeruleus?

~ Ivo

haaa hopla,heb m gegoogled en dat is hem,harstikke bedankt ivo.
Ik zo zoveel mogelijk info zoeken en kijken wat ik ze kan bieden...

hmm deze worden toch groter dan ik had gedacht..
Iemand suggesties welke soort ciclide ik kan houden in een 60 cm bak?

Die Labidochromis is een soort uit het Malawi meer en die vereisen eigenlijk allemaal een flinke bak. Er zijn een aantal Tanganyika meer soorten die wel kunnen in 60cm (weten anderen meer van dan ik). Een enkele Zuid-Amerikaanse cichlide kan in 60cm.

Anders kun je nog kijken naar soorten uit de orde van de baarsachtigen (cichliden vallen daaronder) en dan bijvoorbeeld naar de familie Badidae (dwergbaarzen). Dan kun je zomaar uitkomen bij de Dario dario, een klein dapper visje dat je (dacht ik) in een klein groepje kunt houden. Sowieso kunnen daar nog wel wat andere visjes bij.

~ Ivo

Labidochromis caereules (ongeveer 😉 ) kan ik een 80cm volgens mij.

nilo ik heb een 60 bakje en ik lees dat ze toch in minimaal 1 meter gehouden moeten worden...
die dario dario is wel een mooi visje,ze moeten wel in een beplante bak en eigenlijk heb ik al 2 plantenbakken.
Ik zou graag alleen rotsen willen...
iemand nog suggesties?

Er zijn mensen die ze in een harem houden, 1M en 3V, in een 80cm houden.

Iets met rotsen in 60cm weet ik zo snel niet.

Zand en slakenhuizen ook goed? In 60cm kun je leuk een harem/groepje Lamprologus multifasciatus of Lamprologus similis houden. Een paar stukjes steen mogen daar wel bij hoor.

SaskiaZ zei:
Zand en slakenhuizen ook goed? In 60cm kun je leuk een harem/groepje Lamprologus multifasciatus of Lamprologus similis houden. Een paar stukjes steen mogen daar wel bij hoor.

KLIK

''Onder'' de KLIK vind je een album met Lamprologus Multifaschiatus. Daar zijn ook een paar stenen gebruikt 😉

zou prinses van burundi kunnen..een koppelte of 1 man 2 vrouwen...vind ik ook prachtige vissen!

Nee dat is een slecht idee. Ten eerste worden ze veel te groot voor 60cm, 80cm-1m is het minimum. Ten tweede blijft het niet bij 1 koppel, dit zijn namelijk net kersenbuiken - je gaat heeeeel veel jonkies krijgen die je niet gaat kwijtraken.

ow ok bedankt....

Vergeet trouwens niet dat Lamprologus multifasciatus en Lamprologus similis ook flink doorjongen, maar daarvan kun je de jonkies nog wel kwijt (zeker de similis)

dat is zeker leuk die lamprologus similus, ook een makkelijke indeling,zand en slakkenhuizen 🙂

saskia misschien nog een idee met een mooi gekleurde kleine ciclide?
die similus vind ik overigens wel mooi en het gedrag lijkt me ook erg leuk.....maar een mooie kleur zou ook leuk zijn!

de enige cichliden die in 60cm kunnen zijn de kleinere slakkehuiscichliden of een koppeltje apistogramma borelli. meer keus heb je niet, daarvoor is je bak te klein... Wil je meer kleur in je cichliden dan denk je aan 1m minimum en beter nog 1.2m bak of groter.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan