Wat is er nieuw

Naam plant

• Onderwerp starter Onderwerp starter MenM
  • Startdatum Startdatum
M

MenM

Guest
Ik zag dat ik op het plant identificatie topic niet kon reageren. Daarom stel ik mijn vraag hier. Als dat niet correct is lees ik het graag.

Wij hebben een plant in ons aquarium waarvan we graag zouden weten wat het is. Ik denk dat het een zuurstofplant is maar hij plant zich voort als een valisneria, met uitlopers onder de grond en dan nieuwe plantjes.

Het gaat om de plant links vooraan

IMG_20190324_202458-01.jpeg

Zat mijn antwoord wel in de buurt met Limnophila heterophylla

Ik ben inmiddels de verschillende omschrijvingen aan het lezen, en dank jullie voor de goede richting

Ik moet wel een beetje om onszelf lachen. Wij dachten dat hij het minder goed ging doen, omdat de toppen zachtrood werden. Blijkt juist een teken te zijn dat hij het erg naar de zin heeft.

We gaan nog kijken welke het precies zal zijn, maar, we zitten enorm in de richting en ook voldoende in de richting om beter te weten hoe we er voor moeten zorgen.

Bedankt.

Nee is niet zozeer een teken dat hij het naar zijn zin heeft....Is een teken dat hij zich gaat wapenen tegen de felle lichtbron ( zon), net zoals wij ook bruin worden...En net zoals rode planten weer groen worden bij te weinig licht.

Ik heb hem ook in de 60cm en zie ook vaak als de stengels te lang worden dat die roodachtige toppen verschijnen.

Nee is niet zozeer een teken dat hij het naar zijn zin heeft....Is een teken dat hij zich gaat wapenen tegen de felle lichtbron ( zon), net zoals wij ook bruin worden...En net zoals rode planten weer groen worden bij te weinig licht.

Ok.
Dank je voor de aanvullende informatie 🙂

Er zijn planten die niet of nauwelijks ( kunnen) kleuren, die hebben dat probleem opgelost door op een bepaalde afstand van de lichtbron opeens HORIZONTAAL te gaan groeien...Daarboven is niet fijn voor hen...!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan