Ziet eruit als een cabomba soort.
Ziet eruit als Limnophila sessiliflora.
Limnophila soorten worden gemiddeld iets van 40-50cm hoog en 15-20cm breed.Ohh.... sh*t, dacht al da ik iets totaal anders had gekocht 🤦♂️. En dus worden die niet zo hoog zoals een hoornblad?? En is het een makkelijk plant? Wat zijn de eisen qua licht, voeding en voortplanting?
Zit hij er goed uit/ groeit hij goed?
grt
Limnophila soorten worden gemiddeld iets van 40-50cm hoog en 15-20cm breed.
Voortplanten is super makkelijk. Plant aftoppen en top in de grond steken. Boem. Tweede plant. Topje laten drijven kan ook. Groeien vanzelf wortels aan. Stuk makkelijker planten, dan.
Is een echte beginnersplant. Zolang je hem niet actief dood maakt zal hij doorgaans prima groeien.
Ik vind hem er niet verkeerd bij staan, ietsje langerekt naar mijn mening wat kan wijzen op wat licht tekort.
Gr. Ed
Is de limnophila heterophyllaBekijk bijlage 344915
Groeit met veel licht makkelijk 5cm perdag, maar met minder licht word hij een stuk voller en breder.
Leuke snelgroeiende plant, die behoorlijk nitraat verbruikt...
Zolang er minstens 1 bladsegment overblijft zal de moederplant het overleven.Ahn oef, dan toch geen slechte plant.
En hoe hoog moeten ze zijn om "afgetopt" te kunnen worden?
O jee, dat wist ik dan weer niet.Dit is een limnobium sessiflora OF de limnobium heterophyllum. Ik heb ze allebei en het verschil zit m in de details.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.