Nannostomus beckfordi zeer agressief

amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,038
Hoi allemaal,

Een vraagje. Ik heb een school potloodvisjes a 10 stuks. Nu jaagt er 1tje de hele school op, en vecht continu met 2 andere mannen. Hij heeft het voral op 1 gemunt, die ook een stuk bleker wordt. Ook zit hij zelfs achter mijn hara jerdoni's aan. Hij is zó dominant dat hij continu bijna gitzwart gekleurd is.

Wat kan ik doen?
 

Bijlagen

  • 20200920_185319.jpg
    20200920_185319.jpg
    136.5 KB · Weergaven: 153
Welkom in het gedrag van de vissenwereld.
 
Ja dat heb je nou eenmaal met Nannostomus. Het zijn cichlides in het lichaam van een tetra. Kun je niks aan doen, hoef je niks aan te doen.
Dank je wel, duidelijk antwoord. Dan weet ik dat het prima is en dat dit natuurlijk gedrag is. Dat wilde ik weten
 
Heb ze ook en merk zelf dat na verversing (gebruik koud kraanwater) de mannetjes wat feller zijn , misschien temperatuur gerelateerd ?
 
Heb ze ook en merk zelf dat na verversing (gebruik koud kraanwater) de mannetjes wat feller zijn , misschien temperatuur gerelateerd ?
Temp is 24 graden. Ik ververs niet met koud water, maar op temperatuur. Ik heb nu drijfplanten erin, en een koppeltje gourami's, nu scholen ze wat meer en is er minder agressie. Misschien onder de indruk van de gourami's 😂
 
Temp is 24 graden. Ik ververs niet met koud water, maar op temperatuur. Ik heb nu drijfplanten erin, en een koppeltje gourami's, nu scholen ze wat meer en is er minder agressie. Misschien onder de indruk van de gourami's 😂
Komt dat gedrag terug, dan meer mannen erbij kopen. Hoe meer mannen, hoe beter het gedrag verdeeld is.
 
Terug
Bovenaan