Wat is er nieuw

nannostomus eques

algeneter12

Well-known member
Lid geworden
11 april 2012
Leeftijd
23
Hallo,

Ik vroeg mij af of ik een groepje nannostomus eques bij dit kan doen.

10x blauwe neon=paracheirodon simulans
10x corydoras aeneus
x 50? vuurgarnalen

Het is een bak van 80x35x40.
Er is veel beplanting en drijfplanten zijn aanwezig.
Zou dit kunnen? zoja hoeveel raden jullie mij aan?

Ik zou eerder de simulans met nog eens 10 uitbreiden.
De eques zou er nog wel bij kunnen, maar in dit geval niet meer dan een stuk of 10, en ze komen juist pas goed tot hun recht in een flinke groep (minimaal 20 stuks).

als ik doe

15 simulans
10 corydoras aeneus
vuurgarnalen

maar wel of niet erbij doen?

Dan zou ik het nog niet doen, puur omdat je dan aan zo'n klein groepje vastzit.

Zelfde geldt trouwens voor de simulans: die deden het bij mij veel beter in een school van 20, dan 12 (mijn bak is hetzelfde formaat, enkel 5 cm dieper).

Eques is veruit het mooist in een flinke school (denk aan minimaal 20) en daarvoor heb je nu eenmaal geen plek in 80cm.
De simulans zou je tot 25 kunnen uitbreiden. Misschien kan dan nog een koppel/trio Rivulus agilae voor de bovenlaag als je ze kan vinden.

Over dat laatste even andere meningen afwachten, buitengewoon goed ken ik de soort namelijk niet 😉

~ Ivo

Ik zocht eigenlijk een oppervlaktevis die geen garnalen eet van circa 1 cm.
Dan breid ik simulans uit tot 20 en dan wacht ik verder de reactie's even af.
De Rivulus agilae is een kilie toch? als die garnalen eet dan liever niet.

Je kan overwegen om 7-10 stuks Carnigiella myersi (GEEN andere soort) bij de 20 P.simulans te zetten.
Deze zeer mooie en kleine (2,5 cm volwassen!) bijna gehaal doorzichtige bijlzalmen zijn relatief goed te houden en houden zich vrijwel uitsluitend aan het wateroppervlak op.

Greetzz Bigsmoke

Rasbora's, Boraras of Trigonostigma's zwemmen meer in het midden dan boven. Moet het een Z-A vis zijn of maakt het niks uit? Pseudepiplatys annulatus zou anders wel een geschikte soort zijn lijkt mij.

P. simulans hou je het best een stuk warmer (25+) en dan wordt de levensduur van P. annulatus drastisch verkort, aangezien die het best zo rond de 22 gehouden kunnen worden.

~ Ivo

p.annulatus heb ik in een vorig bakje gehouden mijn mannetje viel volwassen garnalen aan!

Met de corydoras aeneus.
Een keer had ik in de zomer in die bak de verwarming op 18 gezet.
3 maanden later zette ik hem toch maar aan!
Ik was hem weer aan vergeten te zetten!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan