FidoAqua

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
20 april 2020
Berichten
238
SPECS:

Dennerle Nano Cube 30
Aquael Pat Mini filter
Twinstar 30B + Wifi led controller
Aquariumzand zwart 0.4 - 0.8 mm (Hornbach)
Superfish Bonsai small
Christmass moss (op bonsai)
Micranthemum Monte Carlo
Seiryu stone
Leisteen (onder zand, voor ophoging linksachter)
Dennerle nutriballs voor bodemvoeding montecarlo



Nano2-planted-day1.jpg
 
Mooi strakke inrichting!
Wat ga je erin houden?
Neocaridina garnaaltjes.

Zit nog in twijfel, mijn oorspronkelijke idee was om mijn uitgeselecteerde garnaaltjes uit mijn andere nano erin te zetten, maar eigenlijk vindt ik dat zonde nu ie af is :)
Mijn nieuwe idee is om misschien blue velvet garnaaltjes erin te doen, als de monte carlo de bodem een beetje goed bedekt heeft (anders zie je ze zo slecht op de zwarte bodem)
 
Garnalen zijn altijd goed.
k Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden :DD
 
Kleine update:

De meeste schimmel trekt langzaamweg van de bonsai, hopelijk heeft het mos er niet al te veel last van gehad. De verlichting staat ondertussen op het normale schema nadat ik met een korte licht periode ben begonnen.
Ook heb ik ondertussen de juiste hoeveelheid all in one plantenvoeding bepaald, en begint met name de montecarlo zichtbaar te groeien.

Ondertussen zit er ook een groepje blue dream garnalen in de bak en die hebben het uitstekend naar hun zin. Er is er wel 1 overleden (vrij snel na het plaatsen) maar is er iig 1 (en mogelijk 2) zwanger.
Nog niet heel veel eitjes, maar het lijken ook erg jonge garnalen dus dat is wel een beetje te verwachten.

De overleden garnaal heeft iig zijn nut gehad als voeding :LOL:
(binnenkort volgen nog wat foto's van de hele bak)

20210910_163306.jpg
 
Dat zijn mooie garnalen Fido.
Ja ben er ook erg blij mee. Soms vallen ze wat minder op op de donkere bodem, maar het is het idee dat de Montecarlo straks 80% van de bodem bedekt, en tegen het groen steken ze erg mooi af
 
Voeg je ook co2 toe?
Niet in gasvorm. Wel voeg ik EasyCarbo toe (zonder de discussie aan te willen gaan of dat telt als Co2 :) ).

Maar dat doe ik in mijn 60L Nano ook niet, en daar groeit de montecarlo ook prima. Uiteraard zeker niet zo snel als in een bak met Co2, maar het groeit wel.
Ik plaats ook af en toe wat kleine stekjes bij vanuit de 60L bak en heb al de nodige groene uitlopers over de bodem. Vergt alleen wat meer geduld.
 
Ook aan de blauwe garnalen zie ik, hier zitten ze op een licht bodem.
Hoeveel heb je er?
Ik had er 20, waarvan er dus 1 gesneuveld is. Hopelijk binnenkort dus de eerste jonkies.
 
Haha I know, in mijn 60L begonnen de Red Sakura's met 9, en dat zijn er nu na 7 maanden 100+ :)
In BelgiĆ« zeggen ze "dat kweekt als konijnen", maar als ik dit zo lees mag dat spreekwoord wel eens aangepast worden naar garnalen šŸ¤£šŸ˜‚
 
Ook kunnen ze slecht tegen hoge CO2 waardes als je een CO2 installatie hebt.
Over dat kweken, niet altijd hoor, heb hier een groepje citroen garnalen zitten ook neo die het kweken nog moeten leren.....
 

Terug
Bovenaan