Wat is er nieuw

Nano 2 van blubgup

BlupGup

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2014
Hieronder de indeling/bezetting van Nano aquarium nummer 2

Dit is een Dennerle 30L 30cm,30cm,35cm lbh met enkel een sponsfilter.
Bodem Glasgarten Environment soil.

Dieren:
Posthoornslakjes
~28 Crystal Red
9 Hoplisoma habrosum (corydoras habrosus).

Plantjes:
Taxiphyllum sp flame
Bucephalandra lamandau
Bucephalandra Mini Catherina
Taxiphyllum alt. Taiwan
Limnophila chinensis
Riccia

aq2-1.png
aq2-2.png
aq2-3.jpg

Ook een mooi bakje Andre.

Staan de bakjes ook naast elkaar? Zo ja, ben wel benieuwd naar een totaalfoto

Niet de mooiste foto, maar krijg je een beetje de indruk hoe het staat, aan de rechterkant van de deur een stelling met 4 vaks 80cm en 3x 1m, deze foto had ik nog ergens staan :DD Foto van alles tegelijk gaat helaas niet, dan moet ik buiten gaan staan en door het raam een foto nemen.

stel1.png

Bij het groepje habrosus in deze nano is er een een worminfectie geweest, mocht je dit ooit tegenkomen Esha NDX werkt hier goed voor, binnen enkele dagen geen enkele meer te bekennen.
Zo zagen ze eruit:
aq2-3.png

Om wat voor worm ging het hier Andre?

Denk nematoden, ooit iets soortgelijks jaren geleden gehad bij c.schultzei black en daar behoorlijk wat door kwijtgeraakt.

Zonde André! Zou eSHa GdEX misschien kunnen werken? NDX zou nematoden als het goed is wel moeten behandelen lijkt me

Ze zijn inmiddels alweer compleet hersteld en zo te zien leeft alles nog, zelfs de garnalen hebben er geen last van ondervonden.

Een kleine update van dit aquarium. Van de oude groep crystals was nog een klein groepje over, deze zijn aangevuld met enkele nieuwe dieren daar er al langere tijd geen nieuwe aanwas bij kwam. Gelukkig lijkt het erop dat er nu wel een zwangere garnaal rondloopt, misschien zelfs twee, fingers crossed :DD De habrosusjes maken het prima op een na die enkele weken geleden is gaan hemelen.

Grappig plantje op lavasteentje toegevoegd, de crepidomanes India, benieuwd wat het gaat doen (op eerste foto nog niet terug te zien, tweede, een dag later).

aq2-5.png
aq2-4.png
aq2-6.png

Succes met de dames Andre.

Mooi plaatje Andre. Hier weinig tot geen zwangeren meer eigenlijk.

de crepidomanes India
Mooi plantje/varentje.
Is er een reden dat je in de meeste bakken de habrosus hebt zitten naast dat ze gewoon leuk zijn?

Vind corydoras een van de leukere vissen, vallen geen andere dieren lastig, kennen geen territoria en bijna altijd wel actief aanwezig.
De habrosus is samen met de hastatus wel het meest garnalen veilig, de pygmaeus verdenk ik er wel van af en toe achter jonge garnalen aan te gaan.

Een ander voordeel is dat mocht je al last hebben van wormpjes dan houden ze deze perfect onder controle mits je niet teveel voert.

Gaaf bakje met hele leuke bewoners

'Kleine' update.. er wandelen inmiddels kleintjes rond van verschillende grootte, leuk om te zien en in kerstmis kleurtjes! 🎅

aq2-7.png

Leuk die kleine kerstmannetjes Andre.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan