Wat is er nieuw

Nano 30 van Mitchell

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aquamitch
  • Startdatum Startdatum
Dat is draadalg en de oorzaak is co2 tekort. Weet je zo je waarden en hoeveel uur heb je nu het licht aan?

Ik lees dat je ook al bewoners erin hebt. Als je de bak half juni hebt opgestart dan heb je denk ik te vroeg de garnalen erin gedaan. Dan moet je minimaal 4 weken wachten en nog liever 5.
Wellicht heb je daardoor wat nh3/4 of nitriet gehad en dat kan problemen geven.

Klopt, maar de garnaaltjes heb ik gekregen 🙂
Waardes zijn:
Ph 7,5
Kh 7
No2 en no3 beide 0
Ligt brand van half 12 tot half 4 en dan van half 7 tot half 11.

8 uur licht is niet al teveel in de regel. Je bak draait kort dus ik zou het even afwachten en de alg met de hand weghalen als dat lukt. Dat wil vaak wel met een tandenborstel als het draadalg is.
Als je wat drijvers zou toevoegen dan beperk je ook de vraag naar voeding.

Ok�, gelukkig heb ik al een aantal drijvers in de bak.
Kan ik eigenlijk easylife carbo toevoegen? Of is dit schadelijk voor de garnalen? En profito dan?

Bij het gebruik van Carbo gebruiken mensen met garnalen vaak max de helft. Er zijn er voldoende die gewoon Profito gebruiken en bij de makkelijke garnalen kan dat vaak ook prima.

Ok bedankt!
Ben gelukkig van de alg zover ik zie af!
Ook de kleine beestjes zijn weg, denk dat het cyclops was. Garnalen beginnen al iets actiever te worden!

Inmiddels is het bakje helemaal ingedraaid. Er zitten een stuk of 10 volwassenen vuurgarnalen in en tussen de 35 en 40 jonge vuurgarnalen!

Ook zitten er 2 rasbora brigittae in en 2 Rasbora Galaxy.

Hoi Mitchell, Goed om te horen dat het goed gaat met de garnalen. Ik heb zelf ook een nano 30 en heb ook vissen er in gehad en doe dat niet meer. De beestjes kunnen nergens naar toe en zullen te vroeg dood gaan. Hoop dat het bij jou goed gaat, maar het is beter om alleen garnalen te houden in zo een bak. Meningen zullen altijd verdeelt zijn.

Na 1,5 jaar verder te zijn heb ik afgelopen weekend mijn Nano Cube helemaal leeg gehaald.
Dit omdat de voedingsbodem die ik er destijds in gedaan heb door de mooie zwarte bodem kwam. Dit zag helaas niet meer uit.
Na aanraden van een medeforumlid (John) heb ik bij de Hornbach zwart aquariumzand gehaald. En het resultaat mag er zijn!

Verder is het aquarium nog niet ingericht met planten en mossen.
Mochten jullie aanbevelingen hebben m.b.t. mossen/plantjes dan hoor ik het heel graag!
Zijn vele soorten mos... ik zie door het mos de mos niet meer! 😉

WhatsApp Image 2018-01-16 at 21.53.12.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan