Wat is er nieuw

Nano 4 van blupgup (v2)

BlupGup

Well-known member
Lid geworden
11 mei 2014
Nano 4 van blupgup

Nummer 4 van de nano aquaria (opnieuw ingericht met nieuwe bewoners 2025),

Dit is een Dennerle 30L 30cm,30cm,35cm lbh met enkel een sponsfilter.
Bodem Glasgarten Environment soil.

Dieren:
Posthoornslakjes
~16 Taiwan Bee extreme kingkong.
~ 8 Hoplisoma habrosum (corydoras habrosus)

Plantjes:
Bucephalandra alamanda
Bucephalandra Biblis Red
Bucephalandra Theia Green
Taxiphyllum sp flame
Javavaren
Hoornblad

aq4-4.png

Leuk! Als mijn bak een beetje stabieler is wil ik ook graag een groepje kleine corydoras uitzetten. Is dit een makkelijk soort (habrosum)? Gaan ze ook samen met japonica garnalen op de bodem?

Habrosus zijn opzich niet moeilijke visjes. Zou wel de regel aanhouden dat hoe groter het aquarium hoe groter de groep (je groep kan haast niet te groot zijn). Ze raken elkaar anders kwijt en kwijnen weg, dit zijn echt visjes welke graag bij elkaar zitten (niet echt actieve zwemmers behalve wanneer in paarstemming).
pH van rond de 6 en ze doen het hier prima.

PH meet ik iets boven 6,5 hier. Ik heb al een zandbakje voor ze gemaakt (sansibar fijn zand). Ik zal er rekening mee houden dat het groepje niet te klein mag zijn. Ik wacht even een paar weken tot het aquarium wat stabieler is, ik heb ruim een week geleden net de eerste visjes uitgezet (guppen en danio's). Ik vind die habrosus wel erg leuk, had ze eerder al ergens gezien

De habrosus in deze nano hebben zich goed voortgeplant (de garnalen in dit bakje staan een beetje stil daarentegen), 53 kleintjes:

Bekijk bijlage 397822
Leuk dat ze het zo goed doen bij jou, hier niet zo 🙁was begonnen me 6 stuks nu nog 2 over.....en de laatste verstoppen zich veel nu.
Wat is jou recept..........😉

Leuk dat ze het zo goed doen bij jou, hier niet zo 🙁was begonnen me 6 stuks nu nog 2 over.....en de laatste verstoppen zich veel nu.
Wat is jou recept..........😉
Heb geen echt speciaal recept :DD Krijgen viformo tabletjes, beetje garnalen voer en ververs 10% per 2 weken met osmose water (pH rond 6). Verder minimaal 1x per week levende artemia.

Kleine video dat ze inmiddels in hun nieuwe onderkomen zitten zodat de ouders weer wat rust hebben, die zijn inmiddels opnieuw begonnen met eitjes plakken.

Hier is de PH wel wat hoger 7/7,5, en eten met de garnalen mee met soorten tabletjes.
En soms rode muggenlarven maar die werden niet echt gegeten zover ik kon zien.

Hier is de PH wel wat hoger 7/7,5, en eten met de garnalen mee met soorten tabletjes.
En soms rode muggenlarven maar die werden niet echt gegeten zover ik kon zien.
Denk dat die misschien iets te groot voor ze zijn. Artemia en watervlooien is denk ik het beste voor ze v.w.b. levend voer voor zoetwater. Heel misschien dat microwormen nog een optie is, die kun je ook zelf kweken, geen idee of ze die eten maar die zijn wel klein.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan