Wat is er nieuw

Nano aquarium 20l Zuid-Amerika

Welke vissen raden jullie mij aan voor bij een betta mannetje (halfmoon) in een 50 liter aquarium?
Een halfmoon non-plakat (dus met de lange vinnen) vraagt bijna stilstaand wateren dus vrij zuurstofarm water.
Daar andere vissen bij zetten is vragen om problemen. (of je houdt hem toch met meer stroming waardoor je betta het na enkele maanden al voor bekeken zal houden)

En ik zou er graag ook 3 otocinclus algeneters bij kunnen hebben? Welke visjes kunnen er dan nog bij?

In een 50 liter heb je best wat keus. Kijk is naar boraras soorten, die kunnen hier perfect in. Ook dwergcorydorassoorten kunnen een optie zijn (corydoras habrosus, corydoras pygmaeus, corydoras hastatus). Verder Kun je kijken naar bijvoorbeeld paracheirodon innessi, en poropanchax normani.
Bedoel je barbelen zoals bv. Boraras Brigitte en de pareldanio?

Al deze vissen kunnen prima in een 50l bakje
Maar niet als die opgezet is voor een sluiersstaart betta.

Dat klopt, als je deze combinatie wilt moet je zorgen voor veel snelgroeiers, anders is er te weinig zuurstof in het water.

Mijn betta heeft een heel stuk langer zo te zien (want mooi op kleur en heel actief) gezond en blij rondgezwommen in mijn 200 liter bak met best wat stroming. Hij zocht het vaak op...om in te spelen.

Kan een betta mannetje bij boraras brigittae(6) in een 50 liter aquarium?

Kan een betta mannetje bij boraras urophthalmoides(6) in een 50 liter aquarium?

Kan een betta mannetje bij axelrodia riesei(6) in een 50 liter aquarium?

Je kunt binnen 20 minuten ook je berichten aanpassen met de bewerkknop linksonder een nieuwe reactie. Wat was de afmeting ook alweer? Want zou de visjes niet te klein houden ondanks hun formaat.

Edit; zie net de bak. Ligt aan je betta, die zou ik dan als laatste toevoegen. Zijn kleine, toch wel wat fragiele visjes ondanks dat ze heel mooi zijn. Ligt ook wel enorm aan het karakter van je man, maar door deze als laatste toe te voegen zal hij de vissen minder snel als eten aanzien

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan