Wat is er nieuw

Nano aquarium van Jan Fokke

20251012_103257.jpg

Leuk met al dat mos Jan en daar kunnen de kleintjes lekker inzitten.

20251118_190856.jpg

weet iemand wat die witte beestjes zijn

Kapslakjes?

De grootte sowieso kapslakjes, als je die hinderlijk vindt kun je ze met een oud bankpasje samenvegen en platdrukken, voer voor de garnalen dan.
Als de kleinere wat anders zijn zou ik voor cyclops gaan die zwemmen ook een beetje door het water.
Beiden kunnen geen kwaad.

Ja ik heb ze in de zeewaterbak gehad maar platdrukken met de vinger is eigenlijk geen doen. Ik adviseer wel om er geen hamer voor te gebruiken in de bak:deal:
Heb ze ook in m'n ene bakje, vreselijke ondingen!

Mooie foto s Jan en deze bak hou je ook nu je een grotere hebt gekocht?

Leuke mix van Caridina garnalen, altijd weer een verrassing hoe de jongen eruit gaan zien bij zo'n groep. 😉

Leuk bakje geworden! Kun je wat meer vertellen over het omslagpunt van veel alg naar weinig tot geen alg meer? Wat heb je aangepast en hoe ziet je wekelijks onderhoud er nu uit?
Heb ik het juist dat je simpelweg bent gestopt met Co2 toevoeging en je verlichting (duur en intensiteit) hebt verlaagd en dat sindsdien de algen onder controle zijn?
Als dat het is geweest, dan vermoed ik dat het probleem vooral de onbelans was door continue wijzigen en veranderen van je Co2 toevoer (handmatig adhv. de dropchecker)?

Leuk bakje geworden! Kun je wat meer vertellen over het omslagpunt van veel alg naar weinig tot geen alg meer? Wat heb je aangepast en hoe ziet je wekelijks onderhoud er nu uit?
Heb ik het juist dat je simpelweg bent gestopt met Co2 toevoeging en je verlichting (duur en intensiteit) hebt verlaagd en dat sindsdien de algen onder controle zijn?
Als dat het is geweest, dan vermoed ik dat het probleem vooral de onbelans was door continue wijzigen en veranderen van je Co2 toevoer (handmatig adhv. de dropchecker)?
ja heb co2 uitgeschakeld en verlichting staat op 5 uren per dag.
verder wekelijks 10% waterwissel. en daarnaast voeg ik 7ml all in one lean dosing planten voeding toe.
Garnalen voer ik 1 a 2 keer per week.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan