Wat is er nieuw

Nano aquarium van Kevin (Khoppie)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Khoppie
  • Startdatum Startdatum
K

Khoppie

Guest
Hallo allemaal.

Nadat ik mijn Trofis Colisa 1200 heb opgeruimd heb ik toch weer een klein aquarium opgestart. Ik had me eerst voorgenomen geen aquarium meer te nemen maar had dit aquariumpje nog staan en kon het toch niet laten 😛

Het is een superfish splash 45 met de afmetingen 46,5 x 28,5 x 43 (LxBxH). Als bodem heb ik een lichtbruine caviar bodem. De planten zijn gedeeltelijk echt en een gedeelte nep.
Ik was begonnen met alleen maar nep planten maar ik kwam er achter dat hierdoor mijn natuurlijke evenwicht niet heel lekker op gang kwam. Dus toch maar besloten echte planten toe te voegen al had ik de ervaring dat deze niet echt lekker gaan in een klein aquarium.
Het filter is een aquaflow 50 en heb een nanoheater die het aquarium nu op 25,5 graden houd. De verlichting is volledig led.

Als bewoners zitten er nu in:

1x Betta Crowntail man.
3x Corydoras Habrosus.
2x Cristal red garnaal.

Mijn vorige Betta was gestikt in een van de garnalen maar heb er nu een gevonden die er sprekend op leek dus ik ben weer helemaal gelukkig 😛 Ik had wel gezegd geen Betta meer te willen maar veel anders aan vis past er niet in zo'n klein aquarium 🙂
De laatste 2 soorten wil ik sowieso weer uit gaan breiden maar wil nu eerst dat het aquarium een beetje stabiel is en blijft. Ik heb de afgelopen tijd al het een en ander aan corydoras Habrosus verloren en dit wil ik niet nog een keer. Waarom ze dood gingen is voor mij een raadsel??? Heb regelmatig de waterwaardes gemeten en geen No2 gemeten en de overige waardes zoals No3, Po4, NH3/NH4 waren ook goed. Heb deze gemeten met een druppel testset en vergeleken met de waardes die ik had in mijn vorige aquarium. Hierbij geen schokkende dingen waargenomen. De garnalen krijg ik van een collega dus even afwachten tot hij er weer een aantal gevangen heeft 🙂

Foto's zal ik vanavond plaatsen ben nu op het werk 🙂

Hopen dat het nu goed gaat met de Betta.
Ik denk dat de Cory s in een wat grotere school moeten worden gehouden. Maar dat komt wel goed lees ik al.

Ik hoop het ook maar heb nu heel veel beschutting voor de garnalen dus hoop dat het nu toch beter zal gaan 🙂
Ik had eerst ook 8 cory's maar heb er daarvan maar 3 over gehouden dus weet het ook niet 🙁

Zoals beloofde de foto's 😀
En volgens mij heeft meneer Betta het wel naar zijn zin 😛 Hij heeft echt een enorm schuimnest geblazen 😛 Het nest steekt zeker een halve centimeter boven het water uit 😛

Totaaltje:

316716khoppie_0_82_p6280100.jpg

284319khoppie_0_82_p6280103.jpg

Meneer Betta en zijn schuimnest 😛

255855khoppie_0_82_p6280101.jpg

592443khoppie_0_82_p6280102.jpg

216423khoppie_0_82_p6280104.jpg

Het is toch een beetje kitsch maar vond het boeddha beeldje wel passen bij de Betta 😛

Hoop dat jullie het wat vinden en anders hoor ik het wel 😀

Mooi bakje hoor 😀

Ik ben niet zo op beeldjes en ander accessoires in een aqua, maar even goed een mooie Betta en een mooie bak :thumbs:

komt helemaal goed denk ik nu hopen dat deze van je cr afblijft

Ik ben normaal okk niet zo van de beeldjes maar vond deze er wel bij staan en geeft een Aziatisch sfeertje 😛

Ik zie nu net dat weer een van de cory's meer dood is dan levend snap er echt de ballen niet van 🙁 het enige wat ik kan bedenken is de temperatuur die is ondanks dat de thermostaat beneden de 25 staat opgelopen naar26 graden dus niet echt optimaal voor deze visjes 🙁
De water waardes zijn niet veranderd dus geen aanleiding voor deze plotselinge verandering van gedrag 🙁 hij ligt de hele tijd en lag zelfs al op de zij 🙁
Echt hopeloos dit 🙁

Balen Kevin,lees regelmatig dat ze toch best gevoelig kunnen zijn dus de temperatuur zou zeker een aandeel kunnen hebben.

Kwam ik net bij het aquarium en lag hij dood 🙁
Denk dat ik ze maar niet meer neem heb er al het een en ander verloren en dat wil ik niet meer 🙁

Tja het is achteraf moeilijk om een oorzaak aan te wijzen. Toch jammer van de vis natuurlijk.

Ik vermoed temperatuur schommelingen maar dit is moeilijk te bewijzen. In ons appartement is het redelijk warm en hierdoor is ook de temperatuur in het aquarium moeilijk stabiel te houden. Maar zoals eerder gezegd is dit moeilijk aan te tonen.
De vissen vertonen voor de rest geen ziektebeeld. Ze gaan hangen en even later zijn ze dood. Raar maar waar..... 🙁

Het is mogelijk Kevin. Snoept de Betta niet van de garnalen??

Ik denk het niet maar heb ze sinds de bak is aangepast ook maar weinig gezien 😛

Wat een pecht toch iedere keer, maar dit is wel een heel leuk bakkie hoor!!!

Dankjewel Astrid 🙂
Ja inderdaad maarja ik weet dat een klein bakje moeilijker is om stabiel te houden maar dit had ik niet verwacht.
Nu maar kijken wat ik er nog bij kan doen maar zal niet veel zijn vermoed ik 🙁

Nou om het drama compleet te maken kwam ik er gisteren bij thuiskomst achter dat het aquarium lek was 🙁
Vermoedelijk door verouderde kitnaden. Heb gisteren onderhoud gedaan en toen alles goed droog gemaakt maar toen ik thuis kwam lag er een grote plas onder het aquarium en achter de kast 🙁
Vandaag dus naar de lfs geweest en een nieuw aquarium besteld. De vissen heb ik gelijk daar gelaten die kan ik als het aquarium binnen is weer meenemen of even laten zitten tot ik het aquarium op orde heb 🙂
Als het goed is komt het aquarium morgen binnen dus dat is een meevaller 🙂

Nou dat is mooi balen zeg. heb je al weinig kitnaden en dan toch zoiets weer.
Mooi dat de bak snel binnenkomt.

Was er altijd al een beetje bang voor maar vermoedelijk waar de panorama ruit en de bodem bij elkaar gekit zijn is het mis gegaan want hier lag het meeste water 🙂
Ja inderdaad kan niet wachten tot ik hem heb het is een iets grotere en behoorlijk design want dat wou de vriendin hahaha

Ik heb nu een Superfish home 60 bested 🙂
Heeft iemand ervaring met dit aquarium??

Hoor het wel

Ik heb wel de Panorama, maar die staat leeg. Ik weet niet hoe het met de Home variant is maar ik kwam er al gauw achter dat die filters eigenlijk te zwak zijn voor het aquarium waar ze bij zitten.

Oke bedankt voor je reactive!!
Ik ga het snel genoeg merken en anders heb ik nog een extra aquaflow 50 die ik er bij kan hangen dus dat zal het problem niet zijn 🙂

Zo het aquarium staat en ben niet geheel ontevreden over de inrichting 😛
Het enige wat nog mist is een mooie zwarte achterwand maar deze komt nog 🙂

Hierbij wat foto's 😀

Totaaltje:

572359khoppie_0_82_p7040105.jpg

Dragon stones:

418985khoppie_0_82_p7040106.jpg

Hout met anubias nana:

392246khoppie_0_82_p7040107.jpg

En gemak dient de (luie)mens dus verlichting met afstandsbediening:

454765khoppie_0_82_p7040108.jpg

Ik weet nog niet of het hout met de anubias blijft want vind het er eigenlijk niet echt bij passen maar dat zie ik nog wel 😛

Hoor wel wat jullie er van vinden 😀

p.s. De naam van dit topic kan wel veranderd worden want heb geen Nana meer 😛
Zou nu wel de superfish home 60 van Khoppie mogen zijn 😛

Bedankt Peter!! 😀

Leuk zo. Zou even wachten met verwijderen. Straks als het wat voller gegroeid is staat het weer heel anders

Dankjewel!! Ik ga inderdaad even kijken hoe alles zich ontwikkeld en kan dan altijd nog aanpassingen doen

Nog even een vraagje. Moet je gelijk vanaf het begin planten voeding gebruiken of pas na een paar dagen??

Hoor het wel 😀

Ik gebruik meteen plantenvoeding bij het opstarten. Plantjes willen ook voeding 😉

Ow ok� dan doe ik er morgen gelijk planten voeding bij ik dacht noujuist dat dan de kans op alg groter was omdat de planten nog niet zoveel opnemen 🙂

Bedankt nog voor je reactie Peter 😀

Zo maar weer even een schriftelijke update 😛 Plaats zo snel mogelijk weer eens foto's maar ben op het moment erg druk met de verkoop van ons appartement dus weet u nog iemand die een appartement zoekt imn Roosendaal laat het dan weten hahahaha 😛 😛

De dragonstones hebben plaatsgemaakt voor meer kienhout. Dit omdat ik merkte dat de vissen zich er toch redelijk snel aan beschadigen en ik met het aquarium toch weer een beetje de Zuid Amerikaanse kant op wil gaan.
Kwa planten is er ook het een en ander aan veranderd. Er staan nu 2 echinodorus bleheri's in die de bak lekker vullen en een erg mooi effect geven.

Het visbestand is nu:

12x Paracheirodon Simulans.
4x Otocinclus Affinis. (wil ik nog uitbreiden naar 8 a 10 stuks)
2x Apistogramma Borelli Yellow head (koppeltje)

Vooral de laatste zijn echt een aanwinst voor het aquarium en doen het erg goed. Ze zwemmen veel samen en het vrouwtje is regelmatig op paringskleur en zie ook regelmatig baltsgerdrag. Ik zat eerst sterk te twijfellen i.v.m. de afemeting van het aquarium maar nu ik het zo zie heb ik er helemaal geen spijt van 😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan