Wat is er nieuw

nano aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miller
  • Startdatum Startdatum
M

Miller

Guest
Welk merk raden jullie aan? superfish a 75.- of dennelere a 150,-
waarom zon groot verschil in prijs?

Je weet dat je daar geen vis in kan houden maar alleen garnalen?

Ik heb de SF Expert30 en die bevalt prima. Daar zitten dus garnalen in hier.

ik wil wat garnalen en kleine visjes!? maar wat is nu een betere bak? ze zijn allebei compleet met ledlamp en filterpompje

Misschien moet dit topic verplaatst worden naar de categorie "Aquaria en meubels", misschien krijg je hier meer reactie + het zal niet verwijderd worden tijdens de opschoning in de Babbelbox.

Miller zei:
ik wil wat garnalen en kleine visjes!? maar wat is nu een betere bak? ze zijn allebei compleet met ledlamp en filterpompje
Zelfs de allerkleinte visjes wensen groter. Een rustige Betta man zou wel kunnen. Deze wensen wel drijfplanten.

was ff vergeten hoe een forum werkt! veel gepraat maar geen antwoordt!

Miller zei:

Allebei goed.
Het is maar net wat je zelf mooier vindt 😉
Dennerle is gewoon een wat duurder merk.
Ik heb zelf de nanocube van Dennerle, omdat ik deze mooier vind qua vorm en ik hem van mijn kids kreeg voor mijn verjaardag.

kijk een antwoordt!!! ik dank u ! ik heb begrepen dat het glas beter is en de verlichting?

Het glas is mooi helder .
De verlichting is goed genoeg .

Miller zei:

Je krijgt 4 antwoorden op nog geen 2 uur tijd,
dit soort van posten zal echt niet helpen, juist andersom, er zullen nu leden zijn die al geen goesting meer hebben om te antwoorden.

sorry luc

Oei...tis blijkbaar niet meer nodig...ik zou beter eerst de andere replys lezen alvorens de mijne te plaatsen xD

Miller zei:
Je krijgt antwoorden die tegen jou zin zijn. Maar als je iedere keer dode vis en ellende hebt omdat je niets met goed bedoelde adviezen doet, staat je bak snel op zolder.

Boraras soorten enzo doen het gewoon beduidend beter in een (zwaar beplante) bak vanaf 60cm.Als je ze 1x hebt gezien in een 60cm voel je, jezelf een dierenbeul als je ze in zo'n klein bakje zet.

luc zei:
Miller zei:

Je krijgt 4 antwoorden op nog geen 2 uur tijd,
dit soort van posten zal echt niet helpen, juist andersom, er zullen nu leden zijn die al geen goesting meer hebben om te antwoorden.

Klopt helemaal, als je zo een berichtje ziet opduiken heb je gewoon geen zin meer om iets te plaatsen.

Een forum dat is geven en nemen, en als je topic er nog maar 2 uur opstaat, en je hebt geen reactie gekregen (wat in jouw geval wel was), wacht je gewoon af tot je reactie krijgt van iemand, niet alle mensen zitten 24/24 op hun computer om vragen te beantwoorden.
Dit vraagt gewoon wat tijd.
Je had na 20 minuten al je eerste reactie, waarvoor je al blij mag zijn :d

Ok als jullie mijn vraag lezen dan hoop ik op een antwoord van welke bak is beter!? en niet wat erin gaat!
ik heb dus 2 antwoorden waar ik wat mee kan.
weet alleen nog niet wat er nu beter is aan 1 van de 2 ik heb ze naast elkaar gezien maar heel veel verschil zie ik niet?
ik heb diverse terraria en paludaria gehad dus weet kwa visjes en dergelijke wel hoe of wat.
sorry voor de ophef!!!!!! was niet zo bedoelt.

Miller zei:
Ok als jullie mijn vraag lezen dan hoop ik op een antwoord van welke bak is beter!? en niet wat erin gaat!
weet alleen nog niet wat er nu beter is aan 1 van de 2 ik heb ze naast elkaar gezien maar heel veel verschil zie ik niet?
ik heb diverse terraria en paludaria gehad dus weet kwa visjes en dergelijke wel hoe of wat.

Je hoeft niet zo te doen, hoor, we proberen je enkel maar te helpen.

Als je al antwoorden hebt gehad waar je iets mee kan, kan je aan de slag gaan en weet je wat te doen.

Miller zei:

Heeft denk ik gewoon te maken met het verschil in degelijkheid. 🙂
Goed materiaal betaal je nu eenmaal meer.

Maar eigelijk heb ik nog niet echt een antwoordt? ik liet vroeger mijn baken maken en wist wat voor glas enz.
alleen wat is het verschil? een verschil van 75,- vind ik best groot voor een bak van 30x30x30 inclu pomp en ledlamp?
ik heb vroeger veel jongen gehad boomkikkers anolissen salamanders vuurbuikpadjes enz,zou mooi zijn als ik dat nu ook voorelkaar zou krijgen.
dus daarom de vraag welke bak is dan beter? of ligt het aan het glas? de pomp ? of het ledlampje?

tja ik wil er wat garnaaltjes in hebben en wat kleine visjes

Miller zei:
Maar eigelijk heb ik nog niet echt een antwoordt? ik liet vroeger mijn baken maken en wist wat voor glas enz.
alleen wat is het verschil? een verschil van 75,- vind ik best groot voor een bak van 30x30x30 inclu pomp en ledlamp?
ik heb vroeger veel jongen gehad boomkikkers anolissen salamanders vuurbuikpadjes enz,zou mooi zijn als ik dat nu ook voorelkaar zou krijgen.
dus daarom de vraag welke bak is dan beter? of ligt het aan het glas? de pomp ? of het ledlampje?

Het verschil hoeft niet altijd te verklaren te zijn. Een lagere prijs hoeft niet te betekenen dat het van mindere kwaliteit is. Ik heb wel ervaring met de filtertjes van Superfish en deze was niet goed. Ik heb er meerdere gehad en telkens begonnen ze naar verloop van tijd lawaai te maken wat niet op te lossen was. Er zijn ook mensen die juist met tevredenheid gebruik maken van de filtertjes dus mogelijk had ik de maken met een slechte batch/productie?

wil je weten wat het verschil is lijkt me simpel de specs vergelijken
bv dennelere heeft geen led maar energiebesparende compacte tl-lamp

groet

jaap

Ja, als je gaat vergelijken, moet je natuurlijk ook altijd letten op de prijs-kwaliteit

Zoals Ludger al voormaans aangaf, je kan ook iets kopen aan een lage prijs, wat kwalitatief goed is, maar soms is dit natuurlijk niet.

Kijk dit natuurlijk eerst goed na voor je gaat vergelijken.

Miller zei:
Hier komen veel leken en stoppen van alles in zulke kleine bakjes. Vandaar mijn informatie. 😉

Ik ben hier bijna 11 jaar lid, en heb de nodige horror bestanden in zulke bakjes langs zien komen.

Goedeavond weer

C�dric Vleminckx zei:
Ja, als je gaat vergelijken, moet je natuurlijk ook altijd letten op de prijs-kwaliteit

Zoals Ludger al voormaans aangaf, je kan ook iets kopen aan een lage prijs, wat kwalitatief goed is, maar soms is dit natuurlijk niet.

tja weet niet wat jij onder vergelijken verstaat
maar als ik een product vergelijk kijk ik naar het totaal plaatje
dus opbouw kwaltijd glas techniek garantie en bij dat laatste is deze op een goed manier te bereiken
en natuurlijk voor een bekend merk met goede voorwaarden dito website betaal je meer als een merk waarvan de herkomst moeilijk te achterhalen is
daarnaast als ik de folder van bekijk van superfish met daar in een plaatje van een 70 liter bakje met daar in 6 maanvissen mag je je afvragen of dit merk het wel helemaal begrepen heeft

groet

jaap

flipper34 zei:
C�dric Vleminckx zei:

tja weet niet wat jij onder vergelijken verstaat
maar als ik een product vergelijk kijk ik naar het totaal plaatje
dus opbouw kwaltijd glas techniek garantie en bij dat laatste is deze op een goed manier te bereiken
en natuurlijk voor een bekend merk met goede voorwaarden dito website betaal je meer als een merk waarvan de herkomst moeilijk te achterhalen is
daarnaast als ik de folder van bekijk van superfish met daar in een plaatje van een 70 liter bakje met daar in 6 maanvissen mag je je afvragen of dit merk het wel helemaal begrepen heeft

groet

jaap

Het totaal plaatje is ook wel hetgene waar je moet naar kijken, dus ik denk ook dat je bedoeld dat hieronder ook de specificaties behoren;..

luc zei:
Miller zei:

Heeft denk ik gewoon te maken met het verschil in degelijkheid. 🙂
Goed materiaal betaal je nu eenmaal meer.

Ben het helemaal met Luc eens, maar zelf heb ik enkele nano s van SF staan en voor het geld bevallen ze prima.
Maar in details zal de duurdere net wat beter en mooier zijn denk ik 😉.
Het is ook maar net wat je kan en wil besteden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan