K
kazoompie
Guest
Ongeveer een jaar geleden verhuist en ondertussen begon het toch weer te kriebelen. Eerst weer begonnen met het verzamelen van allemaal nuttige en leuke informatie via het 'aquaforum' en nu reeds twee weken staat het eerste bakje weer te draaien.
Mijn doel? Een gezond en stabiel bakje zonder al te veel kosten (ofterwijl zonder al te veel toevoegingen). Ik heb gekozen voor vrij simpele planten. Achter in het aquarium heb ik cabomba geplaatst. Een vrij eenvoudige en bovendien goedkope plant en tevens zuurstof rijk voor de vissen. Verder nog een aantal plantjes gekregen, waaronder wat drijfplantjes, javamos en een mosbal.
Daarnaast ben ik via het aquaforum in aanraking gekomen met bio c02. Mijn bio co2 set staat nu ongeveer een week te draaien, in combinatie met een omgekeerd bakje. Ik ben erg tevreden over het resultaat! Weinig tot geen algen en prachtige groene planten. Overigens wil ik de bak nog wel een aantal weken laten draaien, aangezien ik nog vrij veel nitriet in mijn bak heb zitten. De vraag die ondertussen blijft rondspoken is of ik mijn bak het zelf moet laten oplossen en/of ik toch een van de 'bekende' middeltjes moet toevoegen (gecombineerd met een waterwisseling). Als iemand goede idee�n heeft hoor ik het uiteraard graag.
De temperatuur van het water staat momenteel op 24 graden Celsius. Een vrij goede temperatuur lijkt mij voor de meest voorkomende zoetwatervissen. Je zult nu waarschijnlijk wel nieuwsgierig zijn wat de toekomstige bewoners worden voor mijn bakje. Zelf zit ik te denken aan vuurgarnalen in combinatie met een schooltje galaxy rasbora. Stiekem zit ik toch te twijfelen of ik de parel danio niet moet vervangen door een schooltje levendbarende vissen (aangezien ik het prachtig vind om die kleine visjes te zien rond zwemmen). Iemand tips en/of leuke idee�n?
Owh trouwens... zal ik tijdens mijn waterwisselingen gebruik maken van waterverbeteraars/zout/... e.d.? Tevens heb ik nog een stukje hout liggen, waarvan ik nog niet weet of ik deze moet toevoegen.
Alle tips zijn welkom 🙂! Thanks alvast!