Wat is er nieuw

nano garnalenbak, bakadvies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jaleentjuh
  • Startdatum Startdatum
J

Jaleentjuh

Guest
Hallo iedereen!
heel graag wil ik mijn 60L bak omruilen voor een kleinere bak. Hier wil ik graag garnaaltjes in!
Ik zit zelf erg te twijfelen tussen 2 bakken.
de fluval edge II (46L)
en de fluval spec V (19L)

Ik zou het leuk vinden om een kogelvisje bij mijn garnaaltjes te houden, ik weet dat ze een deel zullen opeten maar als ik eerst zorg dat mijn garnalen het goed doen zullen ze zich snller voortplanten dan de kogelvis kan eten.

Daarnaast zit ik te denken aan fijn zwart grint en wil ik zoieso een stuk hout erin zetten.
Natuurlijk komen er een paar plantjes in en een mosbol.
Indien mogelijk wil ik mij oranje dwergreeft houden alleen deze is te groot voor de 19L bak.

Heeft iemand tips voor welke bak, of andere ideen met welke bak ik zou kunnen kopen? Het liefst wil ik een bak die hoger is dan deze breed is. Ik wil geen superfish, de bakken zien er wel oke uit maar heb er slechte ervaringen mee.

Met vriendelijke groet,
Jaleen

Snap niet,waarom wil jij nou veranderen?

Met jouw wensen ,zou je die 60 l. nodig hebben, voor garnalen, kreeftje, maar Geen kogelvis.

Die hoor daar niet in.
En zeker niet in een kleinere bak.

Ik geef bertus gelijk en zou ze zeker niet samen gaan houden. een kogelvis hoort niet bij garnalen tenzij je ze graag snel kwijt wilt zijn. kleiner zou ik ook niet doen en al helemaal geen 19 liter. ik heb ook diverse garnalenbakjes gehad maar wel 30 liter minimaal.
Ik zou lekker de garnalen in de 60cm doen en dan zonder de Kogelvis. Ik heb hier 5 SF bakjes van 30 en 40 liter, en de Aqua40 en de Aqua65 en nog nooit 1x wat ermee gehad. jij hebt denk ik pech gehad met de SF.

Erg duidelijk is dat de kogelvis het dus niet gaat worden. Ik vind het erg leuke visjes maar wil niet dat ze alles opeten.

ik wil min 60L omwisselen omdat dit al een redelijk oude bak is. de kap ligt niet 100% goed op de bak en hierdoor trilt deze. Overdag is dit geen probleem als je bezig ben alleen snachts slaap ik al slecht en bevordert dit niet echt mjj nachtrust.

Ik houd mijn keuze dan op de fluval edge II Van 46L. Tenzei ik misschien nog een bak tegenkom die hoger is dan die breed is. Maar dan zal ik deze op minimaal 30L houdem.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan