Een 12v philips lamp expertcolor g53 940 led 15watt op een 1 amp voedingHoeveel verlichting heb je erboven? Mooi bakje natuurlijk.
Dat zijn we niet van je gewend Rinzo. Maar dat komt vast wel weer goed.Bakje draait niet zoals het hoort teveel alg en aantal garnaaltjes is gedaald.
Een dunne laag akadama als bodem.Ja soms kweken ze voor geen meter en soms barst het van de kleintjes. Is dat een ph verlagende bodem?
Algjes horen erbij in dit bakje , plantje groeien extreem traag en krijgen geen voeding.Leuk bakje 👍 en algen tja , ik ken ze ook hoor 😊
Dit zou idd mogelijk de oorzaak kunnen zijn.Helaas voor jou, neocaredina's doen het doorgaans niet zo goed op bodems zoals die van jou (geen flauw idee waarom dat zo is, weet alleen dat het zo is) beter gebruik je grind of zand
Kan je nu al zeggen dat dat geen oplossing is (eigen ervaring) enige oplossing is de bodem vervangenDit zou idd mogelijk de oorzaak kunnen zijn.
Zal eens een tijdje wekelijkse waterwissel doen met ons hard leidingwater.
Ja misschien (maar dit is puur hypothetisch) is de bak te klein voor zo'n bodem dat de stofjes die er uit vrij komen te weinig worden weggefilterd, mijn ervaring gaat over een 75-liter aquarium waar het niet lukte waar toen een sponsfilter inzat (later overgeschakeld naar andere garnalensoort en een extern filter)Zal het nog even aanzien ,In mijn grote bak is de akadama bodem 10cm dik en daar kweken vuurtje al jaren .
Zal het nog even aanzien ,In mijn grote bak is de akadama bodem 10cm dik en daar kweken vuurtje al jaren .
Bekijk bijlage 354732
10jaar oude akadama in de grote bak.
Andere manier van de wekelijkse snoei aanleren Erwin.
1a2x per jaar gaan alle planten uit de bak en dan is het idd uren choco en duurt het tot 2dagen voor die weer 99% helder is.
ps net waterwaardes gemeten
kh 2-3
ph7.4
no3 +-1mg/l
po4 +-0.1mg/l
Heb ook jaren deze techniek toegepast , maar met akadama komt dit niet goed.Oke 😊 dacht het al , ik zal eens een poging gaan doen om de bulldozertechniek af te leren 😉
Klopt , zelf ondervonden (al klaart het wel redelijk snel op , na paar uur ist redelijk helder , maar glashelder duurt idd wel wat langer)Heb ook jaren deze techniek toegepast , maar met akadama komt dit niet goed.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.