Wat is er nieuw

nanoaquarium beginnen, wat moet er in?

• Onderwerp starter Onderwerp starter marjolijn
  • Startdatum Startdatum
M

marjolijn

Guest
hoi allemaal!
ik ben van plan een (het liefst koudwater) nanoaquarium te beginnen. Ik heb hier nog absoluut geen verstand van of ervaring mee dus als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Ik heb een bak van ongeveer 35x22x22, best wel klein dus, er gaat ongeveer 14,5 liter in. Nu wil ik natuurlijk wel gewoon elk diertje genoeg ruimte geven, maar waar moet ik aan denken qua 'inwoners'? Ik heb een beetje research gedaan en het lijkt me erg leuk om er wat (vuur)garnaaltjes in te doen en als het kan wat visjes. Nu lijkt het me onwaarschijnlijk dat het een goed idee is om er visjes in te doen, aangezien de beschikbare ruimte.
Heeft iemand hier een leuk nanoaquarium ingericht van ongeveer 14/15 liter?

Dan nog een kleine vraag: als ik er alleen vuurgarnaaltjes in doe, hebben die 'verwarming' nodig of is water op kamertemperatuur ook gewoon prima? En hoeveel garnaaltjes zouden er in 14 liter kunnen, en hoe hou ik het aantal in toom? Dan als laatste vroeg ik me af of jullie nog suggesties hebben voor begroeiing in de bak. Ik ben niet van plan er heel veel geld aan uit te geven, dus leuke en goedkope inrichtingsidee�n hoor ik graag 🙂
alvast hartstikke bedankt! 😀

Daar kunnen wel vuurgarnalen in hoor en kamertemperatuur is ook geen probleem,zullen ze waarschijnlijk iets minder snel kweken dan met verwarming.
Wat betreft aantallen vind ik het lastig zeggen,heb zelf een bakje van 25 liter gehad met op het hoogtepunt ongeveer 200 cb en cr garnalen.
Als er teveel naar je zin worden kan je ze altijd weggeven of verkopen.

In principe hebben ze al genoeg aan een pukje mos dus dat is makkelijk.
Een filtertje is trouwens ook wel handig om te hebben.

Met vuurtjes is geen verwarming nodig.
Inrichting: een paar stenen van het tuincentrum, wat makkelijke plantjes van een forumlid voor een habbekrats, eventueel een paar eikentakjes en je bent er 🙂
Wat voor filtertje heb je?

~ Ivo

oke, dankjewel! ik zal dan wel beginnen met 10 of 15 stuks. Ik moet ook nog even kijken of ik vuurgarnalen wil of bijvoorbeeld crystal reds... dat wordt inlezen dan maar (;
En visjes nemen is inderdaad geen goed idee? Is de bak voor bijvoorbeeld 2 bengaalse vuurtjes te klein?

en een filtertje moet ik nog gaan kopen, ik heb nu alleen de bak nog... wat raad je aan? Ook bij de filter weer liever niet te duur 🙂

Zou misschien net moeten kunnen, maar twee puntjes om dan over na te denken:
- Het zijn rovertjes. Er zullen zeker wat jonge vuurtjes als snack eindigen.
- Vrouwtjes zijn amper in de handel. Wat verkocht wordt als vrouwtje is niet zelden een onderdanige man.

~ Ivo

Ik heb 20 L aquarium voor vuurtjes zeer mooi ingericht. Allemaal bodemplantjes met hout, een garnalen toren en als bodembedekking zand en een hoek met grind. Wel tropisch aquarium. Wel heel mooi geworden en mijn vuurtjes kweken erg goed

Ik heb 20 L aquarium voor vuurtjes zeer mooi ingericht. Allemaal bodemplantjes met hout, een garnalen toren en als bodembedekking zand en een hoek met grind. Wel tropisch aquarium. Wel heel mooi geworden en mijn vuurtjes kweken erg goed

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan