nanoaquarium met visjes?


Nekko

Well-known member
Lid geworden
26 oktober 2015
Berichten
3,151
Locatie
Rotterdam
Goede dag ik zat er over na te denken om een 35x30x30 bak te kopen.
Met hierin te houden 10 bumblebee gobies
en als het kan wat peapuffers ik zat de denken aan 2.
Bak vol met spiderwood en koraalstenen waar ze tussen kunnen bewegen en wat planten hier en daar.

Zou dit mogelijk zijn?
 
Retorische vraag: voel jij je comfortabel als je 24/7/365 in de bezemkast moet doorbrengen?

Visjes hebben gewoon bewegingsruimte nodig en in een nano kunnen ze niet veel dan alleen een beetje rond hangen
 
Ik zou zeggen neem leuke garnalen of 1 betta maar geen andere visjes.
 
Okay maar dat heb ik al
Ik zou zeggen neem leuke garnalen of 1 betta maar geen andere visjes.
Hoe groot zouden jullie aanraden als minimum voor dit idee? Ik koop de bak voor de vissen, niet andersom :)
Op seriouslyfish een site die ik altijd wel betrouwbaar vind stond 30 dacht ik voor beide vissen. Zou 50cm of 60cm bijv al groot genoeg zijn naar jullie mening?
 
10 gallon lees ik voor de Gobies:

das dus een wat grotere nanotank? 3x4x3 = 36l= ong 10 gallon.
Ga wel wat groter dan hoor. soso wel handig zijn waterwaardes wat stabieler
 
Ik denk dat je er zowiezo goed aan doet om groter te kopen dan "precies uitgerekend" , juist om je visjes lekker de ruimte te geven en aangezien het aquarium erg verslavend en te leuk is, je vaak toch meer visjes wilt gaan toevoegen, dus doe je jezelf daarmee ook een plezier:)
 
Okay maar dat heb ik al

Hoe groot zouden jullie aanraden als minimum voor dit idee? Ik koop de bak voor de vissen, niet andersom :)
Op seriouslyfish een site die ik altijd wel betrouwbaar vind stond 30 dacht ik voor beide vissen. Zou 50cm of 60cm bijv al groot genoeg zijn naar jullie mening?
Helaas is seriouslyfish een hoop verouderd en kun je qua tankformaat beter daar niet je info zoeken. Noem het voortschrijdend inzicht maar visjes in een nano is gewoon dieronvriendelijk omdat ze niks anders kunnen doen dan wat rondhangen
 
Ik denk dat je er zowiezo goed aan doet om groter te kopen dan "precies uitgerekend" , juist om je visjes lekker de ruimte te geven en aangezien het aquarium erg verslavend en te leuk is, je vaak toch meer visjes wilt gaan toevoegen, dus doe je jezelf daarmee ook een plezier:)
nee neem gewoon een nieuwe bak:oopss:. Doe eigenlijk alleen maar aan speciaalbakken met 1 of 2 soorten.
Beide soorten die ik wil houden kan je ook beter zonder andere soorten houden.
 
Helaas is seriouslyfish een hoop verouderd en kun je qua tankformaat beter daar niet je info zoeken. Noem het voortschrijdend inzicht maar visjes in een nano is gewoon dieronvriendelijk omdat ze niks anders kunnen doen dan wat rondhangen
naja het zijn 1 of 2 cm vissen die een terretorium verdedigen en niet echt veel zwemmen maar voornamelijk veel rusten die gobys. Dus kan mij best voorstellen dat 10gallon genoeg is.
We houden ook vissen van 10cm in 150m bakken das dezelfde verhouding 10/150cm (2/30cm)
maar the bigger the better i guess.
 
Goedemiddag nekko 60cm is toch eigenlijk wel het minimum voor visjes in tehouden maar een betta en wat garnaaltjes kunnen prima in het bakje die je wilt aanschaffen

Groetjes bettaking
 
Goedemiddag nekko 60cm is toch eigenlijk wel het minimum voor visjes in tehouden maar een betta en wat garnaaltjes kunnen prima in het bakje die je wilt aanschaffen

Groetjes bettaking
Waar is die 60 cm op gebaseerd?
 
In een nano van 30 liter is de breedte vaak ook maar 30cm en dat is erg gering en dan hebben ze weinig zwemafstand.
Een killivis zou ook kunnen in zo n nano.
 
Pea puffers zijn trouwens groepsvisjes die je het beste in groepen van 6+ houdt in bakken vanaf 60cm. Dan voor elke extra 10 liter kan er 1 bij.
 
dus 60cmx 40x30 ofzoiets. en dan stocking kan zijn:
-6 pea puffers
-15 bumblebee goby's

werkt dat?
 
Die goby's zijn brakwater. Er is een ondersoort die wel volledig zoet is maar heel lastig te vinden.
 
Die goby's zijn brakwater. Er is een ondersoort die wel volledig zoet is maar heel lastig te vinden.
In de winkels zitten ze altijd op zoetwater. Heb ook een vriendin die ze heeft gekweekt in zoetwater waar ze in ieder geval 3 jaar oud werden.
Ik heb altijd begrepen dat ze brakwater nodig hebben maar iedereen die ik ken houdt ze altijd op zoetwater en daar doen ze het ook wel goed.

Welke soorten zijn zoetwater? en als ze op zoetwater worden gekweekt zijn ze dan niet beter af in zoetwater dan brak?

Ik wou ze dus nooit nemen omdat ze op brak zatten maar hoorde laatst van die vriendin dus dat zij ze heel lang had gekweekt in zoet. En zij zei dat ze het super deden in zoet dus wou ze op zoet houden. Nu twijfel ik weer of ze het wel goed doen op zoet... help?
 

Terug
Bovenaan