Nanobakje van Lex

Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Berichten
669
Leeftijd
52
Locatie
Nieuw-Vennep
Ja weer een nieuw nano bakje, eigenlijk een vervanging van een ander oud bakje wat hier staat welke net iets kleiner is en wat krasjes op de ramen heeft.
De oude was 28x28x30 de nieuwe 30x30x35, tis niet veel, maar toch net wat groter...en een excuus om weer wat nieuws op te starten.:)
De achterkant heb ik inmiddels zwart geverfd met schoolbordverf vanavond.
Normaal werkte ik met spiderwood maar nu eens een ander stukje hout genomen, het heet Kayika wood en deze vastgemaakt met wat stenen ( Wabi Kusa Landscape rock ) het idee is dat het stukje hout vast zit in een soort rotspartij.
Morgen weer verder dan komen ook wat plantjes binnen, normaal gebruikte ik planten uit andere bakken maar nu eens wat andere soorten.
Dan komen ook de eerste foto's, tis een fotoboek natuurlijk.:cool:
 
Leuk Lex en benieuwd naar de eerste foto s.
 
Nou komt tie,

Zoals gezegd de achterkant zwart gekliederd:

nn1.jpg


Had al een beetje geprobeerd een opstelling te maken van het hout en stenen:

nn2.jpg


Zoiets moest t maar worden, stuk hout dreef als een gek dus met een paar tube's lijm de stenen erop/tegenaan gelijmd voordat het straks naar t oppervlakte zou schieten...

De bodembedekking, zwarte garnalenkies van Dennerle in de bak gedaan inclusief de 'scape'.

nn4.jpg


Nou vol verwachting, de scape bleef op de bodem staan...gelukkig !
Tijd voor de plantjes, had wat besteld maar de hoeveelheid viel eigenlijk een beetje tegen..
Wat in de bak zit is nu:
Anubias Mini Coin ( wat kleinere rondere bladeren zou hebben dan de gewone )
n5.jpg


Geprobeerd een veldje te maken van de Staurogyne repens
n6.jpg


Paar plukjes Lobelia Cardinalis, ben benieuwd of het overleefd was niet zo veel....
n7.jpg


Had ook Bucephalandra Suang round besteld maar dat was maar een zielig plukje....wilde eens een andere soort Bucephalandra dan in de andere bakken, als ik ieder takje wat ik heb staan dan voor die prijs verkoop ben ik miljonair.....
n2.jpg


Stukje maar tussen de stenen gestoken ff kijken wat t doet.
n4.jpg

Achter het hout staat nog een beetje verscholen een stekje uit de grote bak van de Nymphoides hydrophylla sp. Taiwan.

Overzicht van hoe het er nu bijstaat, nog vol luchtbelletjes en ja moeten meeeeeer planten in, ff kijken wat nog, suggesties altijd welkom !

n8.jpg


De techniek is simpel, een bob sponsfilter en een led lampje van Aquael, geen co2 of verwarming gewoon huiskamer temp tussen 18/20 graden.
 
Wat voor garnalen komen erin Lex?
Jammer dat de planten tegenvielen en had je die online besteld?
 
Wat voor garnalen komen erin Lex?
Jammer dat de planten tegenvielen en had je die online besteld?
Heb nog een bakje met Bloody Mary garnalen daar de mooiste uitselecteren en deze komen er in. En ja had de plantjes online besteld.
 
Ja jammer dat de kwaliteit zo tegenvalt dan Lex. Misschien toch ff over gaan klagen;)
 
Ja jammer dat de kwaliteit zo tegenvalt dan Lex. Misschien toch ff over gaan klagen;)
De Lobelia was voor de helft verslijmd , en de Bucephanlandra had ik wat groter verwacht in m'n gedachten....op de site stond 1 takje idd. , daar kan ik niks van zeggen...had alleen een andere voorstelling er van.
 
Leuk formaat! Dennerle 30L denk ik
Nee, hte merk is Hs aqua.

Nog even een update, de Lobelia gaat t denk niet redden dat verslijmt steeds meer..
Ook kleurt het water een beetje komt denk door het hout, op het label staat 2-3 weken met water spoelen lijkt me wel wat veel.
Doe nu om de 2 dagen 30% waterwissel dat lijkt me wel genoeg.;)
 
Hout kan soms heel lang kleur afgeven en je kan er niet veel van zeggen hoelang dat duurt.
 
Terug
Bovenaan