Natural habitat


Wel heel vet die corys Nicole.
 
Wel heel vet die corys Nicole.
Ja inderdaad! Een van mijn favoriete filmpjes. Dan is een aantal van 6 in onze bakken toch helemaal niks. In de Fusion had ik er 15 en dat was echt veel gaver dan zo'n klein schooltje.
 
Mooie video s mensen:thumbs:
 
Thanks Nicole,

Ja d8 er ineens aan.

Je kan op youtube zoeken maar waarom niet hier delen met ze alle. Dan kunnen we allemaal van genieten wie dit wilt zien.
 
Haha lol indd
 
Gaaf om te zien hoe ze leven in het wild.
 
Wat zijn die Discussen en Kardinalen prachtig!
 
Wat een enorm leuk idee zo’n topic, ook leuk voor de inspiratie voor biotopen idd :p
 












 
Weer een reeks leuke filmpjes.

ENJOY!

Rio Negro Brazil


Morichal Largo Venezuela



Amazone


Amazone


Green Discuss Rio Mineruà
 
Hylopanchax stictopleuron biotoop.
00-0-Copr_2017-Phenaco_Congot-1.jpg
 
Dit soort filmpjes kijk ik 's nachts nog wel eens als iedereen thuis op bed ligt. Lekker rustgevend!!
 
Ik zal zeggen. Deel ze met ons.
 
Suriname wil ik altijd nog een keertje naar toe...



 
Panaque nigrolineatus Royal Pleco

 
Leuke topic dit. heb sommige bekeken. Gaaf om dit te zien.
Ik heb ook even op Youtube gekeken. kwam dit tegen

 
Ik ben ze nu aan het bekijken maar 1 conclusie kunnen we alvast trekken. Onze biotoop bakken mogen veel rommeliger en de witte watten kunnen eruit :D

Waarbij ik dan weer opmerkt dat sommige filmpjes beter zouden zijn wanneer de mensen niet zo wild door het water banjeren! Doordat geloop en die heftige bewegingen wordt er ook nogal stof opgeworpen. Misschien is hier geduld, net als bij alle natuur opnames, toch wat beter. Maar wel leuk om te zien die filmpjes.
 
Leuke topic dit. heb sommige bekeken. Gaaf om dit te zien.
Ik heb ook even op Youtube gekeken. kwam dit tegen



Ja, mooi filmpje dit. Het grappige is dat hier rode "zwarte" fantoomzalmpjes (Hyphessobrycon megalopterus) tussen zwemmen. Wij kennen eigenlijk alleen de zwarte variant.
 
Ja, mooi filmpje dit. Het grappige is dat hier rode "zwarte" fantoomzalmpjes (Hyphessobrycon megalopterus) tussen zwemmen. Wij kennen eigenlijk alleen de zwarte variant.
Die rode is geen fantoomzalm. Maar sarpea tetra.
 
Die rode is geen fantoomzalm. Maar sarpea tetra.

Nee, dit zijn Hyphessobrycon eques en Hyphessobrycon megalopterus 'red'. Vraag maar aan Tai Strietman, de maker van het filmpje. In dit biotoop zijn ze rood gekleurd.
 
Ze lijken dan verdomd veel op elkaar.
Wel worden de sarpea ook eques genoemd. Lees ik
 
Ze lijken dan verdomd veel op elkaar.
Wel worden de sarpea ook eques genoemd. Lees ik

Klopt beide! Bijna niet uit elkaar te houden zo. Mannen van de megalopterus hebben een langere rugvin en een blauw randje om de zwarte vlek.

Toch wel erg bijzonder dat deze variant zo geëvolueerd is om minder op te vallen. Mooi voorbeeld hoe mutatie tot evolutie kan leiden (tenzij het aan het eten daar ligt). Over een x aantal jaar is dit een andere soort.

Wel jammer dat deze nooit in de hobby te vinden zijn.
 
Serpae heb ik zelf zwemmen in 1 van mijn bakken. Echt een superleuke visje. Net die fluval bugbites gekocht. En het is echt superleuk hoe ze op dat afkomen.
 
Rio Tapajos Amazonas


Salobras River, Brazil


Karst River, Brazil


Rio Ohlo DÁgua, Brazil


Rio Negro, Amazonas
 
Heb veel van hun filmpjes gezien

Ja ik ook echt gaaf te zien, ,maar je ziet meer mens dan vis. dat is dan wel weer minder.
 

Terug
Bovenaan