Natural habitat


Wie wil er nu zo'n bak?
Ik zie alleen maar sprietjes (toch @sschot?).

Als ik mijn HN zo laat zien zal iedereen beginnen over EI.
En kijk hoe troebel.


bak.png
 
Wie wil er nu zo'n bak?
Ik zie alleen maar sprietjes (toch @sschot?).

Als ik mijn HN zo laat zien zal iedereen beginnen over EI.
En kijk hoe troebel.


Bekijk bijlage 300265
Ja dan begint iedereen over hoe vies je bak is en dat je eens de bak moet verschonen en dat je eigenlijk geen dieren zou moeten houden als je niet van plan bent ze te verzorgen.




Spreek niet uit ervaring hoor... echt niet....

:(
 
Ziet er toch niet uit

Ieder z'n ding toch? Een B1 aquarium is voor veel mensen een stuk interessanter en mooier dan wat jij voor elkaar probeert te krijgen. Die zeggen misschien hetzelfde over jouw bak.

Je hoeft het niet allemaal mooi te vinden, maar uit iedere tak van de hobby kan je iets leerzaams halen. Om het dan af te doen zoals jij doet, komt het nogal bekrompen over.
 
Ieder z'n ding toch? Een B1 aquarium is voor veel mensen een stuk interessanter en mooier dan wat jij voor elkaar probeert te krijgen. Die zeggen misschien hetzelfde over jouw bak.

Je hoeft het niet allemaal mooi te vinden, maar uit iedere tak van de hobby kan je iets leerzaams halen. Om het dan af te doen zoals jij doet, komt het nogal bekrompen over.
Kort lontje
 
Volgens mij is B1 volgens de NBAT een zeewater aquarium. Ik geloof dat blackwater/biotoop A3 is.

Edit: Bij de BBAT is speciaalaquarium wél B.
Je hebt gelijk (uiteraard;)))
Screenshot_20200603-162257_Word.jpg
 

Nee hoor. Ik zeg gewoon hoe het is.

Wat betekend dat? Blackwater?

Volgens mij is B1 volgens de NBAT een zeewater aquarium. Ik geloof dat blackwater/biotoop A3 is.

Edit: Bij de BBAT is speciaalaquarium wél B.

Hier staat ook een korte uitleg en een onderscheiding in B1, B2 en B3. :)

 
Heren en dames topic was bedoelt voor natural habitat filmpjes en dat mensen kan plakken hier.

Kunnen jullie deze discussie in OTT verder voortzetten?
 
Salobra River, Brazil


Rio da Prata



Rio Encatado


French Guiana


Overig
 
Vermoedelijk een plek waar ik net zo min kom dan jij er komt. :DD


Leuk "speelgoed"!
Ik kom er echt nooit. haha ik moet je eerlijk bekennen ik weet ook niet eens waar hier in het dorp er 1 is :D
 
Savannah stream habitat, Mato Grosso do Sul, Brazil




Rio Sucuri - karst river system

 
Ohh ik heb een kleine collectie :pp

Igarapé do Daracua bij de Rio Negro, mijn biotoop.



Lake Matano in Sulawesi, habitat van de meeste sulawesigarnalen



Habitat van Betta macrostoma in Brunei


Habitat van Desmopuntius pentazona, Trigonostigma heteromorpha en een aantal Betta's en Parosphromenus in Bintan:


Habitat van Trigonopoma pauciperforatum in Kelantan


Nog een van Trigonopoma pauciperforatum, ook met Boraras maculatus, dit keer in Maleisië.



Heb nog een paar maar ik kan ze niet zo snel vinden :p
 
wel een reisje waard dat sulawesi lake. ga toevalig morgen die slakken halen uit da lake. er is ook nog een filmpje van chris met cherry garnalen in het wild kan aleen nergens vinden
 
Gezocht naar filmpjes van de goudvis in zijn natuurlijke omgeving, de Yangtze rivier of Jangtzekiang. De oorspronkelijke goudvis blijkt een spontane mutatie ( geel of goud) te zijn geweest van de Chi, een karpersoort die ooit de meest gegeten vis in het oude China was. De gouden en gele vissen werden apart gezet in vijvers bij Boeddhistische tempels. Later mocht alleen de Keizer gele vissen houden, omdat geel de Keizerlijke kleur is. Inmiddels heeft de Chinese regering de visvangst aan banden gelegd om de biodiversiteit weer op peil te brengen. In het filmpje zie je wat flitsen van onder meer Chi in hun natuurlijke omgeving. De film daaronder geeft het idee van de habitat in de tempelvijvers.



 
Laatst bewerkt:

Rio Caurés, Amazonas, Brazil​


 
Ik kwam gisteren nog een mooie tegen.
Gaat onder andere over de roodkopzalm.

In de beschrijving staat:

See rummy nose tetras, blue rams, pencil fish, green neons, checkerboard cichlids and others in their natural habitat. Hemigrammus bleheri, Microgeophagus ramirezi, Hemigrammus rhodostomus, Petitella georgiae, Hemigrammus stictus, Hyphessobrycon simulans, Dicrossus filamentosus

Als je een stukje naar beneden scrollt dan zie je nog linkjes naar 7 andere filmpjes.

 
Ik ben ze nu aan het bekijken maar 1 conclusie kunnen we alvast trekken. Onze biotoop bakken mogen veel rommeliger en de witte watten kunnen eruit :D
Dit zijn dus één van die dingen die ik wel vaker probeer te zeggen dat wij onze bakken feitelijk te schoon houden. In het algemeen zijn vissen sterker als dat aangegeven wordt. De meeste ingerichte bakken hebben feitelijk niets te maken hoe het in de natuur er uitziet. Het is met name de commercie die stelt dat een bak helder en voorzien moet zijn van ongehavende planten. Pas dan is de bak gezond volgens hen. Dat terwijl het eigenlijk andersom is. Maar het ijdele oog wil nu eenmaal wat moois en helders zien. Een gezonde bak mag feitelijk zelfs een kleurtje in het water hebben. Ik heb eerder een vraagteken bij een kraakheldere bak als bij een bak met gekleurd water.
Ziet er toch niet uit
Maar dit is wel de natuur. Wij zelf maken van een aquarium een onderwaterparadijsje wat totaal losstaat van hoe onze vissen eigenlijk in de vrije natuur rondzwemmen. Ik persoonlijk vind een natuurgetrouwe inrichting wel mooier. Maar goed, da's iets wat nu eenmaal verschilt per persoon.
 

Terug
Bovenaan