Wat is er nieuw

Nature style 130*50*50 van Roke

PRACHTIG WAUW! Mooie fel gekleurde vissen ook. Is je aquarium ingebouwd in een bestaande kast of ook zelfbouw?

PRACHTIG WAUW! Mooie fel gekleurde vissen ook. Is je aquarium ingebouwd in een bestaande kast of ook zelfbouw?
Dat is ooit een kast geweest, de rug en bodem zijn eruit gehaald, de rest is wat aangepast,
het blad is scharnierend gemaakt en achteraan verluchting in gemaakt.
Mijn aquarium staat op een ijzeren onderstel, de kast kan er langs voren gewoon over geschoven worden.

De diffuser die je zelf gebouwd hebt, heb je daar een tekening van of hoe heb je hem gebouwd? Ik heb een reactor van Sera maar ben nog altijd op zoek naar iets goeds, de JBL geprobeerd kreeg ik te veel belkerjes in de bak. Mogelijk dat dit de oplossing kan zijn.

De diffuser die je zelf gebouwd hebt, heb je daar een tekening van of hoe heb je hem gebouwd? Ik heb een reactor van Sera maar ben nog altijd op zoek naar iets goeds, de JBL geprobeerd kreeg ik te veel belkerjes in de bak. Mogelijk dat dit de oplossing kan zijn.
Die deffuser heb ik gemaakt van een filter die ik gekocht heb bij Van Cranenbroek, die verkopen ze daar voor een paar €.

Normaal gezien zit er een filter patroon bij dat ik vervangen heb door een buis (dat groene in het midden van de pot), die buis wat warm maken zodat die mooi past op het gat in het deksel en op de ring onder in de pot, in het onderste stuk van de buis heb ik gaten geboord, genoeg om de stroming niet te hinderen.

Aan de linkerkant heb ik de uitgang van mijn aquarium filter aangesloten en de CO2 darm, wel effe opletten dat je deze aan de juiste kant aansluit normaal staan er wel pijltjes op het deksel.

Zo gaat het water en de CO2 er aan de linkerkant in, moet dan helemaal naar onder in de pot om vervolgens door de gaten onder in de buis weer door de buis er aan de rechterkant weer uit te komen.

Hopelijk is het wat duidelijk meer foto's heb ik niet.
119rldy.jpg

Laatst bewerkt:
Voeding.
De producten die ik toevoeg komen van aquariumbemesting.nl en zijn de volgende producten:
Po4 (meestal na een waterverversing en ander zelden)
No3 (1 a 2 dagen/week of indien nodig)
Plantenvoeding ( 1 maal in de week)
Ijzer ( indien nodig, ik kijk naar de planten)
K2so4 (indien nodig)
Sporen (1 dag/week, de dag dat ik geen Po4 geef)
De hoeveelheden die ik toevoeg zijn die wat voorgeschreven staan op de producten.
Easy Carbo van Easy-Life (dagelijks de voorgeschreven hoeveelheid)
Heel regelmatig vergeet ik wel eens een paar dagen iets toe te voegen
sVpRbhtnIJuSD1eUwdX2HfofUHfsMRFh.gif

Een vast schema heb ik niet, ik hou mij daar toch niet aan
sVpRbhtnIJuSD1eUwdX2HfofUHfsMRFh.gif

CO2 geef ik ongeveer 2 bellen/sec en de PH staat op 6,5.
Voor de rest steek ik hier en daar wat klei in de boden, die pijltjes van HS.

Ik ga niet zeggen dat mijn aquarium 100% algen vrij is, ik heb best hier en daar wel wat zwarte alg
maar zolang het beperkt is stoort het mij niet.

De waterwaarden zijn;
PH: 6.5
KH: 5
GH: eeuuuh dat kan ik niet meten, ik zie dat niet, 'k ben kleurengestoord.
PO4: 1,5
NO3: 25
NH3 Ammoniak: 0 mg/L

Laatst bewerkt:
Wauw! Wat een geweldig mooie bak!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan