Neocaridina bak 70 liter, welke veilige ( buiten) filter?


fiekesof

Well-known member
Lid geworden
25 januari 2005
Berichten
133
Locatie
België
Mijn bak draait sinds maart.
Ik heb er Aquael Turbo 500 in.
Zeer stil maar ik heb de indruk dat hij na enkele dagen soms begint tegen te werken, de uitstroom wordt minder.
Hij wordt regelmatig nagekeken aan de propeller of rotor ( of hoe noem je dat draaiende ding ).
Nu ben ik in overweging om een andere filter aan te schaffen, mag externe of interne zijn maar wel geschikt voor een bak met een kap ( dus geen hang-on).
Hij moet wel geschikt zijn voor garnalen of eventueel makkelijk veilig te maken zijn.

De Superfisch stond er standaard in maar die heb ik eruit gegooid omdat hij zoveel herrie maakte.
 
Superfish filter maakt meestal herrie omdat er lucht in de kop zit, deze even ondersteboven houden en is weer weg.

Heb met de Aquael hetzelfde meegemaakt (Zelfde type). Hier was het spons die compleet dichtslibt na langer gebruik en dit werd steeds erger. Gebruik hem af en toe nog zonder spons.

Voor externe filters kun je mooie gazen korfjes kopen bij bekendere webwinkels voor een paar euro die je dan over de inlaat heen kunt schuiven (werkt perfect).
 
Nou geen verkeerde keus en ik heb die op een 65cm bakje naar tevredenheid gehad. Ik zou er wel dubbele kranen bij nemen want dat is erg makkelijk met onderhoud.
 

Terug
Bovenaan