Neocaridina cf. davidi var: paint red beschimmelde eitjes


J

JanitaH

Guest
Goedenavond,

Ik zie net dat 1 van de Paint Reds die eitjes draagt, nu een dot wit pluizige schimmel onder de buik op de eitjes heeft.

Foto volgt hopelijk nog, ik krijg het nog niet goed in beeld :rolleyes:

Is hier wat aan te doen, gaat ze deze loslaten, of moet ik het beestje helemaal afschrijven?
 
20200401_182122.jpg
 
Ik kan er niks van maken en het lijken mij zo te zien gewoon gelige eitjes toe.
 
Hopelijk is het zo zichtbaarder, is echt een pluk witte pluizige schimmel
Gedeelte van de eitjes zijn inderdaad gewoon gelig
 

Bijlagen

  • 20200401_182118.jpg
    20200401_182118.jpg
    87.8 KB · Weergaven: 90
Ziet er meer uitwendig uit dan op de eitjes

Het zit ook op de buik en waar de eitjes zitten. Je zit het aan de andere kant ook.
Of hetecht de eitjes zijn weet ik niet, maar zo lijkt het wel.
Ze gaat er alleen niet echt goed voor zitten om het precies op beeld te krijgen en voor nu ben ik r even kwijt :foto::DD
 
Ik maak mw toch wel zorgen
 

Bijlagen

  • 20200403_123445.jpg
    20200403_123445.jpg
    148.4 KB · Weergaven: 82
Je hebt gelijk en ik dacht in eerste instantie dat het een licht steentje was onder de garnaal maar zie nu wel duidelijk dat dit schimmel is. Ik vermoed dat de eitjes beschimmeld zijn en dat deze schimmel zich uitbreid.
Ik heb hier geen ervaring mee verder en durf ook geen advies te geven.
 
Ik heb even google erbij gepakt en heb een artikel gevonden over schimmel bij garnalen.


Punt 6 gaat over de schimmel. Wat er te zien is op de foto's komt overeen met jouw foto.
Er staat dat het te behandelen is, dus de moeite waard om eens verder te zoeken (misschien op een forum gericht op garnalen?) Heel veel succes!
 
Ik heb even google erbij gepakt en heb een artikel gevonden over schimmel bij garnalen.


Punt 6 gaat over de schimmel. Wat er te zien is op de foto's komt overeen met jouw foto.
Er staat dat het te behandelen is, dus de moeite waard om eens verder te zoeken (misschien op een forum gericht op garnalen?) Heel veel succes!

Super, dankjewel! Dat lijkt inderdaad heel erg op wat deze garnaal heeft.
 
Super, dankjewel! Dat lijkt inderdaad heel erg op wat deze garnaal heeft.
Graag gedaan.
In het Nederlands kon ik vrij weinig vinden. Dus het is überhaupt de vraag of de medicatie die ze daar aanraden in NL te krijgen zijn en of het (nog) werkt..
 
Ik heb vanmorgen de garnaal eruit moeten scheppen helaas. Ik was er al bang voor, want de afgelopen dagen groeide de schimmel zo snel, en het zat ook op het koppie en pootjes.
Maar ik haal zowiezo die jbl fungol in huis want je weet maar nooit of er meerdere last van krijgen.
 
Jammer maar goed dat gebeurt soms en hou de anderen even goed in de gaten.
 

Terug
Bovenaan